Israel va ordenar ahir noves evacuacions al nord de Jan Iunis i l’est de Deir al Balah, les primeres en aquesta ciutat, alhora que les negociacions per aconseguir l’alto el foc van arribar al final a Doha, entre els “avenços” que veu l’Estat hebreu i la insatisfacció de Hamàs.
Els palestins que es refugiaven del foc israelià en aquestes ciutats del sud i centre de Gaza van començar a fugir cap a la “zona humanitària” demarcada a les proximitats de la costa, que també es va veure reduïda per les forces armades sota la premissa que els milicians utilitzaven sectors del seu interior com a punts de llançament de coets. Els centres de l’agència de l’ONU per als refugiats palestins (UNRWA) consideraven el “pitjor escenari” possible a afrontar l’acollida d’unes 150.000 persones a les instal·lacions.
Mentre, Hamàs va menysprear les converses de Doha en un text en què va assegurar que “no inclouen un compromís amb el pactat el 2 de juliol”.