En la ja devastada Franja de Gaza, els seus habitants van començar el dia ahir divendres sota el foc d’intensos bombardejos israelians després que el grup islamista Hamàs i Israel posessin fi a la seva treva, revivant un dolorós déjà-vu de mort i destrucció en l’enclavament palestí.
El baluern de les explosions que van sonar a la Franja des de primerenc, sembrant-la de nord a sud amb colossals fongs grisos de fum i pols, va donar pas als alaridos d’horror.
“!Yuri, Yuri… No te’n vagis!”, cridava desconsolada Fatena Meqdad, quan va descobrir que la seva filla de cinc anys estava morta, una setmana abans del seu aniversari. La nena, el nom de la qual significa “flor”, va morir en un barri de Rafah, molt prop de la frontera amb Egipte, quan un projectil va impactar prop d’on es trobava jugant amb els seus cosins.
“Jo estava dormint i de sobte em vaig despertar amb una explosió, no em vaig adonar del que va passar. El seu oncle va anar a veure i va tornar cridant el nom de la meva filla, em va dir que havia estat assassinada i que el meu fill va resultar ferit”, va dir a EFE Ramadà Meqdad, pare de Yuri. “Ella semblava una flor. Les últimes dues nits va venir a dormir amb mi, i em deia: ‘et vull papà’, mai vaig pensar que s’estigués acomiadant de mi”, va comentar.
Fatena estava planejant enfornar la seva coca d’aniversari en uns dies, mentre que la germana de Yuri diu no entendre per què l’Exèrcit Israelià s’acarnissa contra els nens. Almenys 6.000 menors han mort sota les bombes en aquesta guerra.
“Per què maten a nens? No els hem fet res”, clamava. “Aquest és el pitjor dia de la meva vida”.
La Franja comptabilitza més de 15.000 morts des que es va iniciar la guerra, el 7 d’octubre, a més d’unes 7.000 persones enterrades sota els enderrocs. Només ahir divendres, ja es van sumar a la llista 178 morts més, així com 589 ferits, la majoria nens i dones, va indicar el Ministeri de Sanitat de Gaza, controlat per Hamàs.
Entre les víctimes hi havia cinc ostatges israelians que estaven en mans d’Hamàs.