Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Illa reforça vincles tecnològics amb el Vietnam per “innovar”

El President visita el seu Centre d’Innovació Nacional, situat a Hanoi

Salvador Illa escenifica l’acord al Centre d’Innovació Nacional del Vietnam, a Hanoi FOTO_ S. Soteras (ACN)

ARTICLES - ZONA 2

El president de la Generalitat, Salvador Illa, va assistir aquest dissabte a Hanoi a la firma d’un acord de col·laboració entre l’Agència per a la Competitivitat de l’Empresa (Acció) i el Centre d’Innovació Nacional del Vietnam perquè les grans empreses d’ambdós països col·laborin en tecnologia i innovació.
L’entesa té per objectiu connectar els “ecosistemes d’innovació” dels dos estats i fomentar la cooperació entre institucions acadèmiques, centres d’R+D i indústries i empreses tecnològiques. També permetrà a les empreses catalanes conèixer els reptes tecnològics de grans corporacions vietnamites i viceversa, i possibilitarà la immersió d’empreses emergents amb programes d’acceleració.
La signatura va ser formalitzada pel CEO d’Acció, Jaume Baró, per part de la Generalitat. L’acord s’estableix en alguns sectors prioritaris com salut, alimentació, audiovisual i videojocs, mobilitat i energia, entre d’altres.
En la seva intervenció en anglès, Illa va situar el seu viatge al Vietnam com a una oportunitat per “estrènyer” relacions institucionals, econòmiques i culturals.
El Vietnam National Innovation Center és un organisme públic que forma part del Ministeri de Finances del Vietnam i que es dedica a coordinar i impulsar l’ecosistema d’innovació del Vietnam. Actua com a plataforma de connexió entre govern, empreses, start-ups, universitats, inversors i socis internacionals. Illa va assistir a la seu d’innovació acompanyat de l’ambaixadora d’Espanya al Vietnam, Carmen Cano de Lasala.
El cap de l’Executiu va visitar també la multinacional catalana Simon, en el seu primer dia d’agenda institucional al Vietnam. Simon es dedica a la fabricació i comercialització de material elèctric i solucions tecnològiques en il·luminació i connectivitat. El 2022 va inaugurar la fàbrica al Vietnam, que produeix i distribueix equips elèctrics i d’il·luminació LED, així com dispositius intel·ligents.
Aquesta trobada forma part d’una sèrie de visites del president a empreses catalanes que operen a aquest país.

MISSATGE A AYUSO
El president de la Generalitat va enviar des de Hanoi un “missatge de solidaritat” a la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, pels incendis de Villa del Prado i San Martín de Valdeiglesias.
Illa ha assegurat que el Govern català ha estat en contacte amb les autoritats de la comunitat, així com també de Castella i Lleó i del Govern espanyol. El cap de l’Executiu va remarcar la disposició de la Generalitat, després d’enviar divendres un equip d’analistes del Grup d’Actuacions Forestals (GRAF) per assessorar en les tasques d’anàlisi estratègica dels incendis.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)