Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Illa no oblida les “trucades” del PP per vetar el català a Europa

El ministre d’Exteriors afirma que l’ús de les llengües cooficials a la Unió Europea és un “objectiu irrenunciable” del Govern estatal

FOTO_ Arnau Carbonell (Govern) Illa va ser rebut ahir pel ‘lehendakari’ Imanol Pradales

ARTICLES - ZONA 2

El president de la Generalitat, Salvador Illa, va assegurar que hi ha un sentiment general favorable a l’ús de les llengües cooficials a la Unió Europea, però va deixar clar que no oblida que el PP “ha fet trucades” per demanar que no se’n permeti l’ús, quan n’hi hauria hagut prou “que no aixequés el telèfon”.

Illa va participar ahir a Vitòria en un esmorzar informatiu organitzat pel Grup Notícies, en el qual va parlar de la relació entre Euskadi i Catalunya. En aquest sentit, es va referir a les reticències d’Alemanya a permetre l’ús de català, l’euskera i el gallec a la UE i les declaracions en les quals dijous el canceller alemany, Friedrich Merz, va dir que la Intel·ligència Artificial (IA) en permetrà l’ús a mitjà termini.

“No havia de fer trucades, n’hi havia prou de no aixecar el telèfon i l’ha aixecat per dir que no ho facin”, va considerar Illa, que va retreure al PP que tingui aquest comportament i que després “es doni cops al pit a favor d’Espanya”. “De quina Espanya? De l’Espanya on el català i l’euskera són provincians? De la que quan les Canàries té un problema amb éssers humans diu aquí no en ve cap? ”, es va preguntar.

Després de l’acte, Illa es va reunir amb el lehendakari basc, Imanol Pradales, al Palau d’Ajuria Enea. Durant la reunió, Illa i Pradales van abordar l’oficialitat del català, el basc i el gallec a Europa i es van comprometre a col·laborar fins que sigui “una realitat”.

També el president d’ERC, Oriol Junqueras, va instar el govern espanyol en un acte al Vallès a trobar els suports que siguin necessaris per fer efectiva l’oficialitat del català a Europa. 

Al respecte, el ministre d’Exteriors, José Manuel Albares, va assegurar ahir que l’oficialitat del català a la Unió Europea “és un objectiu irrenunciable” del seu executiu que “s’aconseguirà”. 

Segons el ministre Albares, “Alemanya ha demanat més temps”, però l’Estat té el mateix dret que la resta de països europeus a l’oficialitat de les seves llengües.

 

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12