La vicepresidenta dels EUA, Kamala Harris, es va presentar ahir davant els nord-americans com l’única opció a un Donald Trump “sense límits” i va prometre una “nova” via cap endavant” en acceptar la nominació que la converteix en la primera dona d’orígens afroamericans i indis a optar per la presidència del país.
“En nom de tots, les històries dels quals només es poden escriure en aquesta gran nació, accepto la seva nominació per ser presidenta dels Estats Units”, va declarar com a colofó a dos mesos turbulents per als demòcrates.
Harris es va presentar davant els milers de delegats del Partit Demòcrata a l’estadi dels Chicago Bulls en horari de màxima audiència i amb les càmeres de les televisions de tot el país pendents d’un discurs en què es va mostrar com una líder “realista, pràctica i amb sentit comú”.
La històrica candidata demòcrata va aixecar els presents en aquest conclave polític al crit de “no tornarem enrere”, en referència al mandat de Donald Trump a la Casa Blanca. Pel que fa al president Joe Biden, que li va deixar el camí lliure en renunciar a la reelecció, Harris va dir que li estarà “eternament agraïda”. “Joe, el teu historial és extraordinari, com la història demostrarà. El teu caràcter és inspirador”.
“Els Estats Units, el camí que m’ha portat aquí des de fa unes setmanes ha estat, sens dubte, inesperat. Però no sóc aliena als viatges improbables”, va assegurar Harris, que va recordar el passat migrant de la seva mare, Shyamala Harris, que “ va viatjar de l’Índia a Califòrnia amb un somni inamovible de ser una científica que curaria el càncer de mama”.
Harris va prometre retallades d’impostos a la classe mitjana, treballar per una llei que torni les proteccions a l’avortament, ressuscitar un projecte de llei fronterer bipartidista que restringia l’accés a l’asil, recolzat per Biden, i continuar invertint en la Defensa per tenir “la més gran força letal que del món”.
Harris es va presentar als nord-americans com una dona de classe mitjana que va aprendre a “no tenir por” i a qui la seva mare sempre deia, quan es queixava d’una injustícia, que no es quedés parada i fes alguna cosa, mantra que va recordar Michelle Obama.
Critica Israel, però li dona el seu suport
La candidata demòcrata a la presidència dels Estats Units, Kamala Harris, va considerar que el vessament de sang a la Franja de Gaza és “devastador” i “esquinçador”, però també es va comprometre a defensar Israel. “Deixeu-me ser clara: sempre defensaré el dret d’Israel a defensar-se, i sempre garantiré que Israel tingui la capacitat de fer-ho”, va manifestar Harris en el discurs d’acceptació.
Protecció a la frontera amb Mèxic
Kamala Harris va assegurar que els Estats Units poden regularitzar els més d’onze milions de migrants indocumentats que viuen al país, alhora que “protegir” la frontera amb Mèxic. “Crec que podem fer justícia a la nostra herència com a nació de migrants i reformar el nostre sistema de migració trencat”, va dir la líder en el seu discurs d’acceptació de la candidatura durant la convenció del partit a Chicago.