El grup islamista Hamàs estudia una última proposta d’Israel per a una treva a Gaza mentre creix la pressió sobre el Govern israelià, tant exterior, amb manifestacions propalestines a 60 universitats nord-americanes, com a interior, per a la convocatòria eleccions anticipades. Hamàs no ha donat un termini per respondre a l’oferta, malgrat que Israel ha advertit que no permetrà que el grup palestí es demori i ha amenaçat una vegada més amb envair Rafah, al sud de la Franja.
Divendres, una delegació mediadora egípcia va viatjar a Israel per tractar l’assumpte, i les converses van ser “fructíferes” i es van aconseguir superar “molts obstacles que impedien assolir un acord de treva”. Segons les fonts, la part israeliana estaria disposada a aturar les operacions militars de manera temporal, durant unes sis setmanes.
A Tel Aviv es congregaven a última hora de la tarda aquest dissabte manifestants que demanen a Netanyahu una treva que permeti l’alliberament dels ostatges a Gaza, així com la convocatòria d’eleccions anticipades.