Israel espera les pròximes hores una resposta de Hamàs a una proposta de treva de sis setmanes, amb una primera fase que inclouria l’alliberament d’una trentena d’ostatges de Gaza, mentre que els Estats Units i els familiars dels 133 captius en mans del grup islamista urgeixen que els esforços de mediació aquesta vegada es materialitzin en un pacte.
El secretari d’Estat nord-americà, Antony Blinken, va abordar ahir a Riad amb el seu homòleg saudita, Faisal bin Farhan, els esforços de treva a Gaza i va qualificar la proposta israeliana presentada el cap de setmana d’“extraordinàriament generosa”. Alhora, va expressar el seu desig que Hamàs “prengui la decisió adequada” de forma ràpida.
Hamàs mantenia ahir “converses ampliades” amb responsables dels organismes de seguretat d’Egipte sobre l’última proposta per assolir un cessament al foc a la Franja de Gaza, segons fonts egípcies. Segons va informar una font de seguretat egípcia, les converses entre mediadors d’Egipte i Israel van ser “en gran mesura positives i reeixides” i van incloure concessions a “moltes de les demandes”.