Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Govern i PP discrepen sobre els mitjans contra el foc però esquiven el conflicte total

Montero assegura que el Govern ofereix “tots els mitjans disponibles” a les comunitats afectades pels incendis

FOTO_ EFE La vicepresidenta del Govern, María Jesús Montero, va pronunciar-se ahir

ARTICLES - ZONA 2

El Govern i el PP, especialment els executius de Galícia i Castella i Lleó, les comunitats més afectades pels incendis, van expressar ahir les seves discrepàncies sobre els mitjans emprats en les tasques d’extinció, tot i que van evitar una confrontació total que eclipsés els esforços en la lluita contra el foc.

El president de la Xunta, Alfonso Rueda, va tornar a demanar al Govern central que enviï a Galícia “d’immediat” més mitjans per combatre els incendis forestals, des de maquinària pesant fins a mitjans aeris i militars que considera que “haurien d’estar aquí ja”.

A això va fer esment la ministra de Defensa, Margarita Robles, que no descarta incrementar el nombre de militars addicionals als 500 efectius que s’incorporaran a les zones afectades pels incendis forestals, però va recalcar que no poden atacar directament el foc sinó fer tasques de suport logístic.

Per part seva, la vicepresidenta del Govern, María Jesús Montero, va assegurar que l’Executiu central ha ofert “tots els mitjans disponibles” a les comunitats autònomes, a les quals ha instat que, si consideren que no poden mantenir el control de les flames, activin el nivell 3.

Així i tot, el portaveu del Govern castellanolleonés, Carlos Fernández Carriedo, va negar ahir que estigui sobre la taula l’opció d’elevar la situació d’emergència a nivell 3.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8