Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Glocal Lleida

ARTICLES - ZONA 2

El concepte glocal va néixer al Japó, va ser a la dècada dels 80 del passat segle XX. La idea mare era impulsar els productes japonesos en el mercat global sense perdre la seva identitat, ni renunciar al seu mercat local d’origen. Us imagineu que els productes de Lleida fossin promocionats arreu, potser és somiar molt, però una cosa és segura… Per qualitat no serà, en aquest sentit tenim guanyat el més important.

El 2019 un grup de més de 20 productors i productores de proximitat de l’Horta de Lleida van associar-se per crear aliances i fer visibles els seus productes de qualitat cultivats en un espai agrari d’història mil·lenària. Després de cinc anys de camí cap institució de la ciutat, cap ni una ha fet el pas per acompanyar com es mereixen a aquestes empreses familiars agràries. Algun acte simbòlic, però cap aposta clara amb continuïtat i sentit.
Això sí, quan venen eleccions sempre arriben propostes d’obradors compartits o d’acompanyament i formació per la transformació d’aliments que mai s’acaben de concretar. No em feu dir per què, per a mi també és un misteri. Serà que no creuen en el potencial de les empreses familiars agràries? O que creuen que la innovació és cosa exclusiva de les grans empreses agroalimentàries? O què dedicar recursos a empreses petites és perdre el temps? De veritat… No ho sabem, no ho entenem, però la qüestió és que esperem que tota aquesta inèrcia s’acabi. De vegades, tinc el mal costum de somiar despert, i m’imagino uns governants que no ens facin seure en una taula per quedar bé i continuar amb la clàssica actitud paternalista de dir quatre paraules boniques i oferir quelcom simbòlic. M’imagino uns governants valents que ens proposin seure en una taula per construir projectes comuns, horitzontals i de lideratge compartit, treballant amb tècnics i oferint recursos clars per generar impacte en el consum de proximitat de la pagesia de casa nostra, de l’Horta de Lleida. Aquest és el tema, la complicitat feta realitat.

L’Associació de Productors de l’Horta de Lleida ha renovat i reforçat els seus objectius. La nova presidència de l’Associació serà liderada per Francesc Rosselló que ha ampliat la seva junta i que des d’aquest maig vol posar èmfasi a millorar el valor social de la nostra pagesia. Vol fer-ho mostrant i visibilitzant els productes de proximitat de l’Horta lleidatana que molta gent desconeix. Tenim parades als mercats municipals de fruita i verdura, empreses que fan venda de comandes personalitzades per internet, servei de càtering 100% Horta, conserves artesanes de tota classe, oli verge extra, sidra, sucs ecològics, ous, vi, mel, cervesa artesana, carn de vedella i molt més. I tot, d’un sabor i qualitat extraordinària.

Convido a fer país des del sentit més pur de territori proper. Tothom coneix la famosa frase que diu “Pensa global, actua local”, amb el vostre permís m’agradaria “tunejar-la” dient: “Pensa glocal, consumeix local”.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12