Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Fruit Attraction, un aparador per a les empreses fructícoles catalanes

ARTICLES - ZONA 2

PRODECA organitza la participació de 26 empreses catalanes del sector (del total de 38 que hi estaran presents) de la fruita i horta a la Fruit Attraction 2023, que se celebra fins el 5 d’octubre a Madrid, sota la marca “Catalunya, on la fruita és cultura”. Es tracta de la 15a edició d’aquesta fira internacional, una gran plataforma comercial que durant tres dies fomenta intenses relacions comercials entre el teixit empresarial que vol dinamitzar la seva activitat promocional amb el canal de distribució nacional i internacional. El secretari d’Alimentació, Carmel Mòdol, el director general d’Empreses Agroalimentàries, Qualitat i Gastronomia, Joan Gòdia, i el director gerent de Prodeca, Ramon Sentmartí,van visitar la fira ahir, per mostrar el suport institucional a les empreses catalanes i al sector de la fruita, un dels més importants i estratègic per a l’economia agroalimentària del país.

Elisenda Guillaumes i Cullell, directora general d’Agricultura i Ramaderia, presentarà el dimecres 4 a l’estand de PRODECA el projecte de la Produccio Agrària Sostenible (PAS) que és el nou model productiu que permetrà avaluar, classificar i reconèixer les explotacions agrícoles i ramaderes catalanes segons el seu nivell de sostenibilitat ambiental, social i econòmic, de manera objectiva i quantitativa i que es preveu que sigui una realitat en el 2024.

El sector ha recuperat aquest 2023 les dades de plena producció, després d’uns exercicis marcats per afectacions meteorològiques diverses que van afectar les exportacions.

En paraules de la presidenta d’Afrucat, Montse Baró, “es tracta d’una Fruit Attraction que recupera la normalitat per a la producció catalana. Afrontem la fira amb optimisme i contents de tornar a trobar-nos amb compradors i distribuïdors amb la capacitat, la qualitat i les ganes de sempre”. La capacitat exportadora de les empreses catalanes no té perquè veure’s afectada malgrat el descens de producció dels darrers anys, segons Montse Baró, ja que ““confiem plenament en la lleialtat dels nostres clients envers la qualitat de la fruita catalana. Tot i això sabem que els nostres competidors d’altres països també estàn al mateix taulell de joc i ser visible en un aparador com la fira Fruit Attraction és imprescindible”.

Segons dades d’Afrucat, el sector treballa per obrir nous mercats, com el de Tailàndia el 2022 i en prioritza d’altres, com Mèxic a, Perú, Taiwan, , Xina i Israel

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12