La sala d’actes del Sindicat de Tarrés es va quedar petita ahir per escoltar al popular “home del temps” de TV3, Francesc Mauri. El meteoròleg i geògraf va oferir la conferència El canvi climàtic, què hi podem fer? en aquesta localitat de les Garrigues, on ha estat contundent a l’hora de preveure un futur “complicat i difícil si no hi posem de la nostra part”.
“L’emergència climàtica amenaça a tots els aspectes de la nostra vida, de la vida de la nostra espècie”, va assegurar. “Els bruscos canvis en el clima planetari són preocupants i ens posen contra les cordes, no tant pels canvis en si, sinó per la rapidesa en que es produeixen i es produiran”, ha pronosticat.
Mauri va exposar quin és el repte global a què ens enfrontem amb el canvi climàtic, els seus impactes i els efectes visibles al nostre territori. Va posar alguns exemples del que ja estem vivim des de fa temps i amenaça la salut del nostre planeta. “La disponibilitat d’aigua, la gestió dels residus dels 8.000 milions d’habitants, la inundació de milers de quilòmetres de costes són algun dels exemples clars que hem de gestionar amb urgència”, ha asseverat.
El meteoròleg va apuntar algunes de les causes que ens han portat fins al punt on ens trobem. “Sabem que ens ha portat aquí: la crema de combustibles fòssils, liderats pel petroli, el gas i el carbó”, i va ser taxatiu: “els hem d’abandonar i funcionar de forma neta”.