Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

FGC aposta pel civisme a la línia ferroviària de Lleida-La Pobla

Durant aquests mesos, la companyia catalana durà a terme una campanya que promou cedir el seient als col·lectius vulnerables

Un treballador d’FGC donant una xapa a una persona gran, per conscienciar de la campanya / FOTO: Tony Alcántara

ARTICLES - ZONA 2

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) va iniciar aquest mes de maig una acció, en el marc de la campanya de civisme de la companyia, que pretén fomentar que se cedeixi el seient al tren als usuaris que ho necessitin. Així, el col·lectiu d’agents d’estació, implicat en el foment dels comportaments cívics als trens i a les estacions d’FGC, repartirà xapes amb el missatge “Em deixes seure?” a dones embarassades i a persones grans o amb mobilitat reduïda a les estacions de les línies Lleida-La Pobla de Segur, Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia.

Aquesta iniciativa s’emmarca en la renovació de la línia gràfica de la campanya de civisme que Ferrocarrils va engegar a finals de 2019 amb l’objectiu de promoure els valors ètics i de convivència al transport públic i de fomentar les conductes cíviques entre les persones usuàries d’FGC.

La campanya, la qual se centrarà en cinc comportaments per a una bona convivència al transport públic, comptarà amb
fotografies de treballadores i treballadors de Ferrocarrils com a protagonistes de les actuacions i incorporarà el logotip i l’etiqueta #SíCivisme.

Amb l’objectiu de fomentar aquesta bona conducta, els missatges al tren són: cedir els seients a les persones que ho necessiten, no reposar els peus damunt dels seients, no seure a les escales ni llocs de pas, fer servir les papereres de les estacions i no provocar aldarulls que molestin altres persones.

La difusió d’aquests comportaments cívics s’iniciarà cada dos o tres mesos, successivament, començant pel que fa referència als seients reservats.

D’aquest mode, a partir d’aquest mes i durant els següents mesos, les persones usuàries podran veure la campanya a les pantalles ubicades a les estacions i trens d’FGC, com és el cas de la de Llleida-La Pobla, a les tertúlies col·locades a l’interior dels trens i als mitjans de comunicació digitals d’FGC com són la pàgina web, l’aplicació mòbil i les xarxes socials.

A banda d’això, durant el mes de juny, es col·locaran els cartells de la campanya dedicats a fomentar que se cedeixi el seient a tots els trens de les línies Barcelona-Vallès, Llobregat-Anoia i Lleida-La Pobla de Segur, concretament als vidres situats als espais on es troben els seients reservats. Aquests cartells formaran part de la senyalística permanent instal·lada a l’interior dels trens.

12 anys de foment

Des que el 2012 Ferrocarrils creés l’Observatori del Civisme en el Transport Ferroviari, s’han realitzat diverses accions per promoure les accions cíviques al transport. La campanya de civisme es troba emmarcada en el Pla director intern de control de conductes incíviques de Ferrocarrils.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8