Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Familiars de víctimes de bullying es manifesten davant el Congrés

També protesten els del Dani, el jove de 15 d’anys d’Almacelles, i demanen legislar i canviar els protocols dels centres educatius

FOTO_ EFE Fotos dels joves víctimes d’assetjament, entre ells el Dani d’Almacelles

ARTICLES - ZONA 2

Desenes de familiars de nens i nenes que han estat víctimes d’assetjament escolar o que s’han suïcidat es van concentrar ahir davant del Congrés per demanar que “legislin ja” i canviïn els protocols d’actuació dels centres educatius, que “no funcionen”. Les famílies de Sandra, Daniela, Dani (el jove de 15 anys d’Almacelles) i Alejandro van estar presents en aquesta concentració davant del Congrés i van sostenir les fotos de les filles i els fills morts. Amb la presència d’altres familiars van criticar un “abandonament absolut”.

L’Associació Trencats Contra les Violències a les Escoles el president de la qual és José Manuel López Viñuela, el pare de Kira -la nena catalana de 15 anys que es va suïcidar el 2021- va exigir als responsables polítics l’aprovació urgent d’una Llei Integral contra l’Assetjament Escolar que garanteixi la protecció efectiva dels drets dels menors als centres educatius. Amb motiu del Dia Internacional contra la Violència i l’Assetjament Escolar, inclòs el Ciberassetjament, aquestes famílies van lamentar “l’abandonament total” que senten per part de les administracions i han avisat que l’edat de suïcidi per assetjament és cada cop menor. Els representants de l’associació es van reunir ahir a la tarda amb la ministra de Joventut i Infància, Sira Rego, per expressar-los totes aquestes demandes després que sol·licitessin una reunió fa tres anys.

En el cas del Dani, el jove d’Almacelles que es va treure la vida el juliol passat, la seva família recapta fons per pintar un mural de gran format a prop del col·legi amb telèfons d’atenció que recordi la seva figura i també que serveixi per donar suport a altres joves que poden necessitar suport psicològic. El mural el pintarà l’artista Oriol Arumí i està previst que estigui llest durant aquest mes de novembre. D’altra banda, el Parlament de Catalunya va instar ahir el Govern a revisar, actualitzar i reforçar els protocols d’actuació davant l’assetjament escolar, incloent-hi explícitament el ciberassetjament, i presentar un informe sobre la seva aplicació en els propers tres mesos.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12