Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

EV Motors, matriu d’Ebro, sortirà a borsa dilluns vinent valorada en gairebé 329 milions d’euros

La companyia espera fabricar 20.000 unitats el 2025 i assolir unes vendes de més de 330 milions

Interior de l'antiga planta de Nissan de la Zona Franca el dia de l'acord entre Ebro-EV Motors i Chery

ARTICLES - ZONA 2

EV motors, la matriu del fabricant de vehicles Ebro i soci de la xinesa Chery Motors, sortirà a borsa el dilluns vinent valorada en 328,8 milions d’euros. La companyia s’estrenarà al parquet reservat per pimes, el BME Growth, amb un preu inicial de 6,88 euros per acció. El toc de campana tindrà lloc al seu de la borsa madrilenya. La sortida al mercat de valors arriba un mes abans de l’inici previst de la producció. Està previst que la fabricació arrenqui al llarg del mes de novembre amb els models S700, S800 mentre que l’Omoda 5 haurà d’esperar al 2025. El fabricant espera produir 20.000 unitats el 2025 i estudia produir altres models per Chery, segons han detallat fonts coneixedores.

A finals del 2024, el grup preveu començar a comercialitzar els S700 i S800 amb dos models, un de gasolina i un d’híbrid endollable. També preveu produir un altre model el 2025, l’S400.

El grup va firmar el 19 d’abril un acord amb el fabricant xinès per fabricar vehicles de la marca Ebro i del grup Chery a l’antiga fàbrica de Nissan de la Zona Franca de Barcelona, després d’anys de negociacions per reindustrialitzar la planta. Prèviament, els impulsors del projecte ja havien guanyat la propietat dels actius de Nissan, després d’anys de negociacions.

El document informatiu remès al BME Growth detalla que EV Motors espera un creixement “molt significatiu” de les vendes des dels 36 milions de tancament del 2024, als més de 330 del 2025. De cara al 2029, el fabricant de vehicles preveu facturar 1.918 milions d’euros en vendes. Les previsions se sostenen sobre les expectatives de producció i venda de prop de 1.400 vehicles el 2024 per superar les 30.000 unitats venudes el 2025. En els propers anys, es contempla un creixement accelerat que permeti superar les 130.000 unitats venudes el 2029.

En relació a l’ebtida –el resultat brut d’explotació– s’espera que sigui negatiu el 2024 (-29 milions), superant els costos a les vendes però es preveu que sigui positiu a partir del 2025 i creixi a mesura que les economies d’escala dels costos i la implantació al mercat ho permeti. La fita pel 2029 és assolir un ebitda de 250 milions.

El deute del grup era de 101,9 milions a finals del 2023, dels quals 40 deriven de la compra dels actius de la japonesa. La xinesa Chery té opció de comprar el 9,9% d’EV Motors durant els propers tres anys.

La sortida a borsa busquen fer més gran el projecte de reindustrialització i que els inversors se sumin al projecte per revitalitzar la planta de la Zona Franca. A l’estiu, el grup ja va subscriure una ampliació de capitals de 40 milions d’euros. La producció dels vehicles arrencarà al novembre si es confirma l’homologació pendent del Ministeri d’Indústria. Els sindicats van afirmar que la posada en marxa seria al voltant del 18 de novembre.

Pel que fa a la incorporació de personal que va perdre la feina amb el tancament de la Nissan, s’espera que se sumin al projecte 300 persones des del novembre fins l’estiu del 2025. De moment, hi ha unes 150 persones treballant la projecte.

El document remès al BME es fa ressò dels riscos relacionats amb el compliment dels acords amb Chery.  En cas de no arribar a un volum suficient de producció o d’incomplir altres acords com l’obtenció de llicències públiques, la xinesa no aportaria els prop de 30 milions d’euros previstos pel 2024 i 2025.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12