El diputat de Salut i Esports de la Diputació de Lleida, Òscar Martínez, va participar ahir en la presentació de la versió en català de Dytective, una eina digital científica, dissenyada per detectar en només 15 minuts el risc de dislèxia i millorar la lectoescriptura mitjançant jocs personalitzats. L’eina utilitza IA per analitzar més de 200 variables i adapta més de 40.000 exercicis al nivell de cada infant, d’entre 6 a 17 anys.
La presentació va tenir lloc al CaixaForum Lleida, i va comptar amb les intervencions de la presidenta de l’Associació Dislèxia Lleida, Núria Roset; l’adjunt a la direcció del Departament d’Educació i Formació Professional a Lleida, Josep Domingo; la pediatra del l’ABS de Serós, impulsora del projecte i representant de l’ICS, Lídia Sanz; la lingüista, investigadora i fundadora de l’empresa social Change Dyslexia, Luz Rello; i la representant d’Educació de la Fundació ‘la Caixa’, Rocío Moreno.
Òscar Martínez va recordar que “la dislèxia és una realitat que afecta moltes persones, especialment infants i joves, i que sovint pot passar desapercebuda si no es detecta a temps. I això té conseqüències en l’aprenentatge, però també en l’autoestima i en el desenvolupament personal”. També va subratllar que “aquesta eina digital garanteix una millor comprensió i accessibilitat per a infants i famílies i dona més pes al català com a llengua de coneixement, de ciència i de futur”.














