L’àrbitre lleidatà Xavier Estrada Fernández, actualment regidor d’ERC a la Paeria, ha confirmat a Ràdio Marca l’existència d’una segona sala VOR: “És una sala que s’ha utilitzat des de fa diversos anys per part del Comitè. Hi ha dues sales. Una sala dels tècnics i operaris, del Hawk Eye, que són els tècnics i operadors del VAR. I una sala d’operacions que no ve reflectida ni en els estatuts de la Federació, ni en el protocol VAR ni en els nostres contractes laborals”.
“Em reafirmo. A partir de la temporada 2019-20 s’introdueix el VAR i en partits com El Clàssic, Velasco Carballo, el responsable del projecte VAR –Undiano Mallenco– i Clos Gómez estaven en un annex seguint el partit. A partir de la temporada 2021-22 i la 22-23 van crear aquesta sala sense explicar-la públicament ni a LaLiga ni als clubs i donant-nos a nosaltres molt més treball tenint unes responsabilitats que no ens toca”, afegeix.
Quant a la comunicació entre aquestes sales, assegura que “que hi ha hagut comunicació és clar, però haurien de ser ells els qui ho expliquessin”.
Sobre el Clàssic recorda que “els Clàssics tenen més repercussió, però hi ha situacions de joc que són complexes indistintament que sigui un Clàssic o un altre partit”.
Estrada reconeix que “a nosaltres se’ns comentava que tot l’àudio queda gravat, excepte el que ve de la sala d’operacions a l’àrbitre de VAR”.
El lleidatà assumeix que “és lògic que cap company parli quan està en actiu perquè no pot per contracte i perquè sabeu tots els que succeiria. I després d’haver llegit la notícia en un altre mitjà de comunicació t’adones que hi ha gent que també està molesta. El més important hauria estat que en el seu moment quan es va crear la figura del director d’operacions com la mateixa sala, el Comitè havia d’haver-lo explicat al món mundial”.
Finalment, quant a Medina Cantalejo explica que “almenys els dos anys que vaig estar jo com VAR específic no recordo que hagués estat”.