Els motors van començar a fer soroll ahir en el ral·li Dakar amb l’etapa pròleg.
El pilot ilerdenc Isidre Esteve El pilot ilerdenc i el seu copilot Txema Villalobos van completar sense contratemps la pròleg del Dakar, un aperitiu competitiu, però que no compta a l’efecte de la classificació.
“Hem anat bé, sense problemes i tranquils, i el cotxe ha funcionat perfectament. Ho tenim tot a punt per a començar”, va comentar Isidre Esteve al final de la cursa. Esteve va acabar en la posició 50 (+2’19”).
Per la seva banda, el també lleidatà Eduard Pons va superar l’etapa pròleg després de sofrir problemes de potència en la seva Taurus T3 Max de l’estructura Nasser Racing. Malgrat al contratemps, l’equip Pons Rallysport va finalitzar l’especial en la 16a posició en la categoria Challenger.
“Confio que els enginyers i mecànics solucionin el problema. La posició de sortida de demà –per avui– no és dolenta i, si podem rendir al 100%, tenim opcions d’estar en la lluita en la primera etapa llarga”. El sud-africà Henk Lategan va ser el pilot més fort de cotxes en el pròleg de la 47 edició del Ral·li Dakar, i als comandaments d’un Toyota Hilux T1U, va vèncer en el traçat de 29 quilòmetres cronometrats en Bisha (l’Aràbia Saudita), amb un temps de 15 minuts i 28 segons, mentre que l’espanyol Carlos Sainz, defensor del títol, va ser vint-i-cinquè amb Ford, a 1.14 del guanyador.
El podi el va completar el de Qatar Nasser Al Attiyah, cinc vegades guanyador del Dakar amb Dacia, que es va quedar a 20 segons del guanyador. Nani Roma, amb Ford, va ser el primer espanyol classificat, en acabar vuitè a 35 segons de Lategan i unes bones sensacions amb el vehicle, amb la debutant Cristina Gutiérrez (Dacia) en la màxima categoria de cotxes, en la setzena posició a 52 segons del guanyador.
Per la seva banda, Laia Sanz va ser la més ràpida de la categoria destinada a cotxes 4×2 i la 23a absoluta en l’etapa pròleg del ral·li. “Ha anat millor del que podia esperar”.