La selecció espanyola de bàsquet va passar pàgina de la primera derrota en l’Eurobasket contra Geòrgia i ahir es va imposar a Bòsnia i Hercegovina en la segona jornada del campionat per 88-67.
El conjunt dirigit per Sergio Scariolo va anar de menys a més, amb un inici de partit on de nou, els espanyols semblaven no tenir moltes idees a l’hora d’atacar i van tornar a optar per tirar des de la línia de tres.
Una de les diferències amb el primer partit va estar que en el dia d’ahir, els triples si van entrar. Espanya va arribar a encistellar fins a cinc triples de manera consecutiva.
Gràcies a aquesta bona ratxa i amb una millora en defensa, l’equip espanyol va poder obrir una escletxa al marcador, que amb el pas dels minuts va anar augmentant. En acabar el primer quart, els actuals campions de l’Eurobasket ja guanyaven per 24-16, l’avantatge més gran que havien tingut fins aleshores en el torneig.
En el segon quart, l’efectivitat ofensiva va continuar, arribant a anotar 20 punts, mentre que els rivals es van quedar només en 14. Al descans Espanya guanyava per 44-30.
En el tercer període va ser quan es va veure la selecció més reconeixible. Espanya comandada per Aldama amb 19 punts, Willy amb 16 i Brizuela amb 15 va ser com un vendaval, deixant el partit pràcticament sentenciat quan encara faltaven 10 minuts. Els jugadors de Bòsnia, tot i que van fer els seus intents, van cedir i van entregar el partit. El parcial del tercer quart va ser de 28-17.
En els últims deu minuts i amb el partit ja amb un guanyador clar, Scariolo va donar minuts als menys habituals, donant confiança als joves i debutants en el campionat. Aquests va ser l’únic quart que Espanya va perdre (16-20).
Amb aquesta victòria, les esperances dels espanyols continuen amb vida.
Avui es disputa la tercera jornada i el conjunt de Scariolo juga contra Xipre.