Les estafes telefòniques proliferen i ningú està lliure de patir-ne un intent. En les darreres hores es va produir un nou cas a Lleida amb la presumpta intenció d’apropiar-se de les dades d’una lleidatana fent-se passar suposadament per operadores telefòniques.
Tot va començar el proppassat dilluns passades les vuit del vespre quan, segons ha pogut saber aquest diari, l’afectada, que ha presentat denúncia als Mossos, descansava en el seu domicili i va rebre una trucada per part d’una persona que, sense dir el seu nom, va comunicar que trucava de la seva companyia telefònica per informar-la que se li acabava el contracte a les dotze de la nit del mateix dia i que, automàticament, la nova tarifa patia un augment, passant d’uns 40 a uns 100 euros, pels mateixos serveis.
La víctima d’aquest intent d’estafa va preguntar per les alternatives existents, a la qual cosa la suposada operadora va respondre que o bé renovava el contracte amb aquestes condicions, o bé canviava de companyia, o bé es prestava a rebre fins a tres trucades comercials més oferint-li tarifes d’altres companyies perquè triés, amb la condició que efectués el canvi en la mateixa nit, sota amenaça de rebre una penalització de 400 euros si no agafava cap opció. Després de rebre tres trucades més de suposats comercials, l’afectada es va decidir per un i va començar un suposat procés de portabilitat en el qual la veïna va arribar a facilitar el seu DNI i un número de compte bancari. La intervenció d’un familiar va avortar el procés. Aquest, va comprovar amb la companyia original que no existia cap venciment de contracte i que no havien contactat amb l’afectada.
L’alerta va arribar quan, sospitant per la varietat de números emprats, el familiar va insinuar a la darrera suposada operadora que si era una estafa ho denunciaria a la premsa i a la policia i la dona va tallar en sec la conversa espetant un lacònic: “No puc perdre més el temps amb vostè”.