Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

ERC votarà a favor dels tres decrets de la Moncloa “per responsabilitat i coherència”

La portaveu d'ERC, Raquel Sans, en roda de premsa

ARTICLES - ZONA 2

El grup parlamentari d’ERC al Congrés votarà a favor dels tres decrets que es debatran aquest dimecres a la cambra baixa espanyola. Així ho ha confirmat la portaveu republicana, Raquel Sans, durant la roda de premsa d’aquest dilluns a la seu del partit. Esquerra donarà el seu vot pels decrets socials “per responsabilitat i coherència”, i ha contradit l’argument de Junts: “Cap element perjudica l’amnistia”. Sans ha argumentat que, ara mateix, els jutges ja poden intentar endarrerir-ne l’aplicació, al marge dels decrets. En aquest sentit, ERC aposta per desvincular els dos temes. “La possibilitat de demorar l’aplicació de l’amnistia la tenen els jutges, i utilitzaran totes les armes per fer-ho”, ha asseverat Sans.

En aquesta línia, la portaveu d’ERC ha afegit que és “d’il·lusos” pensar que algun jutge del Suprem no intentarà endarrerir l’aplicació de l’amnistia, cosa que el partit manté que ja passa ara, al marge dels tres decrets. Així, la dirigent d’Esquerra dona per fet que la justícia espanyola intentarà demorar la llei, i que així serà passi el que passi amb els decrets: “Ho hem de separar”.

“La possibilitat d’endarrerir l’amnistia ja la tenen ara”, ha insistit Sans, que també ha reiterat que els decrets socials no afectaran en concret la llei d’amnistia, sinó totes les normes vigents per igual.

La “proposta descabellada” del PP

Sans també ha criticat la “proposta descabellada” del PP contra els partits que proposin referèndums: “Exerceix de dreta rància per evitar l’avenç en la fi de la repressió”, ha valorat la portaveu d’ERC. La dirigent republicana ha qualificat de “resposta totalitària” del PP a les propostes polítiques, i ha constatat que “no és cap novetat” que els populars intentin “dissoldre” qui pensa diferent.

L’esmena a la totalitat que el PP va registrar contra la llei d’amnistia planteja la creació de delictes de “deslleialtat constitucional” per castigar les autoritats i funcionaris públics que promoguin la desobediència de les lleis o incompliment de resolucions judicials “buscant perjudicar la unitat d’Espanya”, segons va afirmar el portaveu del PP al Congrés, Miguel Tellado.

El text defensa que cal tipificar com a delicte les declaracions d’independència i els referèndums o consultes il·legals, i promou la dissolució de les organitzacions o persones jurídiques que incorrin en qualsevol d’aquests delictes.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8