Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Ens sobiranistes demanen al Papa l’ús del català i animen a fer la rebuda amb estelades

Òmnium, ANC i el Consell de la República recorden la catalanitat de Gaudí, lloada ahir pel Parlament

FOTO_B. Vilaró (ACN) Entitats laiques critiquen la visita del Papa

ARTICLES - ZONA 2

Òmnium, l’Assemblea Nacional Catalana, el Consell de la República i la Lliga Espiritual de la Mare de Déu de Montserrat han adreçat una carta al Papa demanant-li que “prioritzi” l’ús del català durant la seva visita a Catalunya, especialment en la benedicció de la Torre de Jesús de la Sagrada Família.

Les mateixes entitats i l’Associació de Municipis per la Independència (AMI) també han fet una crida conjunta a la ciutadania a rebre el papa Lleó XIV amb estelades durant la seva visita a Barcelona. Les organitzacions sobiranistes conviden a lluir les banderes el dimecres 10 de juny als voltants de la Sagrada Família. Les entitats consideren que és una “oportunitat” per mostrar al món “l’anhel de llibertat de Catalunya”, per defensar la llengua i la cultura catalanes i per “desarticular l’intent d’espanyolització envers Antoni Gaudí”.

Els col·lectius independentistes recorden que l’arquitecte de Reus va negar-se a parlar en castellà davant la policia i va entrar a la presó per aquesta convicció. Precisament, el ple del Parlament va llegir ahir una declaració en què remarcava el compromís de Gaudí amb “Catalunya, el catalanisme, la cultura i la llengua catalana”. El Papa té previst rebre Salvador Illa dimarts.

D’altra banda, entitats laiques que impulsen la campanya ‘Jo no t’espero’ van denunciar ahir l’ús de diners públics per finançar la visita de Lleó XIV a Barcelona. “No és un demòcrata i el Vaticà és una autocràcia”, va denunciar el president d’Ateus de Catalunya, Albert Riba.

El Papa parlarà en català, afirma el bisbe d’Urgell

El bisbe d’Urgell, Josep-Lluís Serrano Pentinat, va dir ahir que el papa Lleó XIV parlarà en català durant la visita a Catalunya perquè l’Evangeli “s’encarna en la realitat que tenim” i, per tant, “ho podem donar per suposat”.

Amb aquest mateix convenciment es va manifestar dimarts el bisbe de la diòcesi de Lleida, Daniel Palau.

Serrano Pentinat va destacar “l’entusiasme” amb què les comunitats cristianes viuen aquesta visita, amb “l’esperança” i el “goig” que veu en la població, però sobretot entre els sacerdots, laics i laiques, més de 300, que participaran en la vetlla de pregària a l’estadi olímpic Lluís Companys. És el “desig de conèixer de viva veu el successor de Pere”, va remarcar.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12