Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Endesa tanca una nova anella a Coll de Nargó per reforçar el servei a l’Alt Urgell i el Pallars Jussà

La nova infraestructura connecta dues línies elèctriques i permet una doble alimentació des de la vall d’Isona i des de l’Alt Urgell, fet que millora la qualitat i la continuïtat del subministrament

ARTICLES - ZONA 2

Endesa està acabant els treballs per tancar una nova anella elèctrica a l’entorn de Coll de Nargó, una actuació que permetrà reforçar la qualitat i la continuïtat del subministrament elèctric a nivell intercomarcal, tant a l’Alt Urgell com al Pallars Jussà.

L’actuació principal consisteix en l’estesa d’una línia subterrània de mitjana tensió de 3,25 quilòmetres. Per a minimitzar l’impacte ambiental i visual, la Companya ha executat aquest hivern l’obertura d’una rasa per camins forestals ja existents, unes obres que s’han portat a terme en condicions hivernals i de neu. Amb aquesta estesa, s’aconsegueix connectar dues línies elèctriques existents i crear una anella elèctrica, o dit d’una altra manera, una infraestructura que possibilita que, en cas d’incidència o d’indisposició d’una de les línies principals, es pugui donar servei als clients afectats per vies alternatives (tot recuperant més ràpidament potència i clients), ja sigui des de la vall d’Isona o bé des de la banda de l’Alt Urgell, a través de la línia de Adrall. Això repercuteix no només en una reducció del temps de reposició, sinó en el fet que, en casos de treballs programats o manteniment de la xarxa, no serà necessària.

La nova infraestructura fa que quedin connectats una quarantena de centres de transformació que abasteixen clients dels municipis de Coll de Nargó (Alt Urgell), així com d’Abella de la Conca i d’Isona i Conca Dellà (Pallars Jussà), incloses zones com la vall de Sallent. Es tracta, doncs, d’una actuació amb un benefici directe per les dues comarques lleidatanes.

A més a més, a banda i banda de l’anella s’han dut a terme dues conversions en suports existents, on s’instal·len seccionadors telecomandats que permetran operar la xarxa a distància des del centre de control d’Endesa. Aquests equips facilitaran aïllar de forma més ràpida en cas d’incidències, un aspecte especialment rellevant en una infraestructura de gran longitud.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)