La instal·lació de la canonada de la nova estació de busos a Príncep de Viana va generar grans embussos a les connexions amb els carrers Sant Ruf i Comtes d’Urgell. Aquestes actuacions s’estan realitzant des del cap de setmana, quan es va obrir una rasa al mig del carril davant l’antiga La Meta.
Així, es va optar per tallar el trànsit de baixada i els vehicles que baixessin de Prat de la Riba es van haver de desviar per Sant Ruf i els que baixaven per Comtes d’Urgell havien de pujar un tram de Príncep de Viana i després continuar per Prat de la Riba o girar a la illeta per canviar el sentit i accedir també a Sant Ruf.
Aquesta situació va provocar, doncs, molt malestar i grans embussos, sobretot a l’hora punta de les cinc de la tarda. El carrer Sant Ruf estava saturat. Els dos carrils estaven plens fins a Prat de la Riba i més d’un cotxe provava sort canviant d’un carril a un altre, però sense fortuna. “És un caos! A veure si acaben ja”, va exclamar la propietària d’un local del carrer Sant Ruf.
Pel que fa a la connexió amb Comtes d’Urgell, és on més enrenou va haver-hi. La situació viària va ser ‘tensa’, ja que molts cotxes que pujaven des de l’estació de trens Lleida–Pirineus ‘ocupaven’ l’espai d’entrada dels vehicles que descendien de Comtes d’Urgell. La pressa i el poc espai van generar una situació on més d’un cotxe es quedava encallat a la intersecció sense poder avançar. Un tram que normalment es realitzaria amb no més de cinc minuts, molts l’acabaven fent en més de 10.
Els busos interurbans també van veure alterats el seu trajecte. La línia Balaguer–Lleida, amb aturada a Rambla Ferran, va haver de desviar-se per Prat de la Riba i eliminar la parada del trajecte. “És el que hi ha aquests dies d’obres”, va dir el conductor del bus, mentre una passatgera va queixar-se. “Ara faré tard”, va lamentar, ja que amb l’aturada a Rambla Ferran baixava prop de la feina i ahir va haver de caminar des de l’antiga estació d’autobusos.
Davant la Meta només es va habilitar un carril de pujada. La circulació va ser més ‘fluida’ que als altres dos punts, sobretot quan els vehicles passaven d’un sol carril a dos –només estava tallat davant l’edifici modernista–. Els operaris van dir que ahir no haurien acabat les obres i avui tampoc ho veien factible, per “la dificultat” de l’obra, ja que la fondària de cinc metres complicava les actuacions.