El servei de trens de rodalies de Lleida sofrirà canvis a partir del mes vinent. Segons va avançar Catalunya Ràdio, els combois de la nova línia RL4 començaran a circular a partir del 15 de desembre i ho faran amb novetats. I és que finalment, els trens aniran més enllà de Manresa i no acabaran a la capital del Bages, tal com s’havia comentat fins ara, i acabaran a Terrassa. En total, hi haurà 12 freqüències per sentit. L’objectiu d’aquesta mesura és millorar la connectivitat amb els altres trens de la línia R4 (que cobreix la ruta entre Sant Vicenç de Calders i Manresa). Aquest augment de freqüències fins a Terrassa ha estat rebut amb satisfacció entre els alcaldes dels municipis lleidatans implicats, però recorden que encara hi ha dèficits.
L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, valorava positivament la notícia en declaracions a Catalunya Ràdio, tot i que insistia en la necessitat d’implementar un pla de rodalies que millori la connectivitat. “Necessitem un pla de caràcter local que ens connecti amb l’Aragó o les Garrigues”. Per la seva banda, el paer de Cervera, Jan Pomés, va demanar no deixar d’invertir en la millora de la línia i que s’elimini la necessitat de fer transbord a Barcelona. Al seu torn, l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, es va mostrar satisfet, però va matisar que “cal que els terminis per implementar millores es compleixin i sigui una realitat i que impacti a la vida dels ciutadans”. En paral·lel, la Generalitat de Catalunya va presentar dimecres els nous combois de la línia de Manresa, que arribaran al maig. Es tracta d’un tren amb 164 seients (140 de fixes i 24 d’abatibles) amb capacitat per acollir 439 viatgers. Seran trens “més clàssics, robustos i amples”. Des de Ferrocarrils els van descriure com uns trens “més clàssics, robustos i amples”.