L’estand de la Generalitat del Tomorrow.Mobility de l’Smart City Expo World Congress que té lloc a Gran Via de Fira de Barcelona va ser l’escenari ahir de la presentació dels els nous vehicles de la línia Lleida-Manresa i el director de projectes i desenvolupament de nous negocis de FGC, Albert Tortajada, els va descriure com “més clàssics, més robustos i amples”, ja que circularan per via d’ample ibèric.
El responsable de vendes de Stadler, Sergi Moliner, va garantir que les quatre unitats s’entregaran al maig de l’any vinent i que les inundacions al País Valencià no afectaran, “perquè ja estan en fase de fabricació”. Es tracta d’un tren amb 164 seients (140 de fixes i 24 d’abatibles) i una capacitat total per t 439 viatgers. A l’interior hi haurà 15 pantalles panoràmiques d’informació i seran accessibles, sense escales des de l’andana amb rampa automàtica. També hi haurà zona reservada per a persones amb mobilitat reduïda i possibilitar de sol·licitar parada. El contracte adjudicat a Stadler inclou el manteniment dels quatre trens elèctrics per un període de 15 anys. Les quatre noves unitats tenen un cost de 44 milions d’euros i el manteniment, de 21,2 milions. Quan entri en servei cobrirà un recorregut de 120 quilòmetres amb 12 circulacions diàries per sentit entre Lleida i Cervera, cinc de les quals fins a Manresa.