L’Horta és una zona on la tradició és el seu emblema i on la fruita, verdura, derivats i carns són les seves insígnies. Per aquest motiu, fa uns anys es va crear la marca dels Productors de l’Horta, la qual des de fa més d’un any és presidida per Francesc Rosselló. Als seus 72 anys ell és sinònim d’Horta, ja que també va fundar en el seu moment la Comissió i sempre ha defensat els interessos de la zona que l’ha vist néixer, créixer, tenir un negoci (Aromes de Can Rosselló) i una família. El 24 de novembre del 2024 van presentar un catàleg per impulsar tots els productes i productors que hi ha a l’Horta, un fet que el president remarca que ha ajudat en la seva promoció “fora del territori”.
Rosselló ha insistit sempre en la necessitat d’impulsar l’Horta arreu, per això demana que es facin promocions perquè els turistes la visitin. De moment, però, la gran difusió pot passar amb la presència de la marca en un supermercat, “tot i que encara és massa precipitat per donar el nom”. Així, alguns dels productes estrella com la sidra (per la novetat) o la carn de la Granja Pifarré ben aviat arribaran a les grans superfícies.
Rosselló valora també el relleu generacional. És cert que els negocis han hagut de fer una passa endavant en el sector tecnològic, sobretot a les xarxes, però el president dels Productors indica que si no s’aconsegueix que les noves generacions “vegin que es pot treure profit del camp”, aquests negocis no avançaran. “Només cal veure que on abans hi havia fruiters, ara moltes finques opten pel panís o blat per no morir”. Per això, vol l’ajuda de l’Administració. “Entre tots hem d’evitar que mori”, clou Rosselló.














