Els Mossos d’Esquadra han posat en marxa el darrer trimestre de l’any l’anomenat pla RECEIVER, que és una extensió del KANPAI per lluitar contra la multireincidència en tots els seus vessants. A banda d’actuar en la prevenció dels furts i robatoris com s’ha fet fins ara, en aquest també s’actuarà en l’àmbit dels canals de sortida dels objectes sostrets que utilitzen els lladres. El focus s’ha posat en els establiments de compravenda i reparació d’objectes electrònics, que en moltes ocasions, com demostrem els sistemes de localització dels telèfons mòbils sostrets, comercialitzen amb objectes provinents de fets il·lícits penals.
Gràcies al sistema de geolocalització de telèfons mòbils i tauletes sostrets, els Mossos d’Esquadra han pogut identificar una sèrie d’establiments on els delinqüents venen aquests aparells, que després són enviats a l’estranger.
Com la policia ha comprovat en algun operatiu, quan acumulen un bon nombre de terminals, els responsables d’aquests establiments els preparen embolicant-los amb paper d’alumini i col·locant inhibidors per no ser detectats.
L’objectiu final d’aquest pla és l’augment de l’activitat inspectora i preventiva en aquest àmbit de la compravenda d’objectes de segona mà, assegurar la correcta complementació dels registres al que estan obligats aquests establiments, detectar els establiments receptadors on es compren objectes sostrets i actuar penalment contra ells, aconseguint així disminuir aquests canals de venda il·legal als delinqüents.














