Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

“Els joves no saben treballar en grup però han de saber respectar l’opinió dels altres”

ARTICLES - ZONA 2

L’escriptora i professora universitària, Maria Sánchez Dauder, i l’experta en innovació educativa, Coral Elizondo, han escrit a quatre mans el llibre ‘La inclusión en secundaria. Propuestas educativas innovadoras para el aula’ (Horsori Editorial).

Maria Sánchez Dauder explica a LA MAÑANA que “és un llibre sobre propostes educatives didàctiques perquè el professorat pugui treballar els continguts bàsics amb metodologies punteres i de manera divertida, didàctica i competencial”. L’autora apunta que “els alumnes de secundària vénen d’una primària en què han utilitzat mètodes innovadors i arriben a l’institut i es troben amb un mètode d’ensenyament tradicional, amb l’ús de llibres i apunts com a la vella escola”.
Així doncs, el llibre pretén dotar tant als alumnes com als professors d’eines i metodologies innovadores i planteja diferents maneres de treballar conceptes feixucs a les aules, com per exemple la gramàtica. “Volem donar-li una volta i fer que allò que costa treballar els resulti interessant i atractiu. La nostra proposta és que els alumnes pensin i no memoritzin, treballant el que toca però processant la informació d’una manera diferent: entenent-la i reflexionant-la”. En el llibre les autores defensen un aprenentatge basat en la gamificació, és a dir en fer viure com una experiència de joc una activitat que no ho és. En el sector educatiu, aquesta s’entén com un procés de transformació a través del qual les experiències d’aprenentatge són viscudes de manera lúdica tot emprant una sèrie de recursos típics en els jocs.
La pràctica d’aquests nous mètodes, però, no resulta fàcil per als alumnes, que han de saber adaptar-se a un model que els exigeix un nou enfocament a l’hora d’aplicar els conceptes. “Treballar en grup els costa una barbaritat, però tal com està enfocat el món laboral han de saber que és imprescindible que aprenguin a saber delegar, tolerar i respectar l’opinió dels altres, estiguin d’acord o no”, apunta l’autora. L’autora posa l’exemple del món de l’esport com a paradigma d’aquest nou model basat en saber delegar i acceptar el rol que pertoca. “La gent que treballa en aquest món o que ha jugat a futbol o bàsquet estan demandats per les empreses perquè tenen les habilitats demandades: saben fer equip i s’ajuden i es respecten entre ells”.
La inclusión en secundaria. Propuestas educativas innovadoras para el aula forma part de la col·lecció de llibres Manuals, que pretén ser un instrument útil, pràctic i didàctic al servei del professorat de tots els nivells educatius –que vulguin ampliar o reforçar els seu nivell de coneixement, o bé que busquin noves propostes assequibles i atractives amb les quals treballar a les aules–, com de les famílies que busquen eines que els ajudin en el dia a dia amb els seus fills, nenes i nens i adolescents.
Sánchez Dauder apunta que des que va sortir a la venda “està sent un èxit i agradant molt pel contingut que explica”.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12