El Grup Espanyol de Càncer de Pulmó (GECP) va advertir ahir que els adolescents espanyols són els que més vapegen de tot Europa, una pràctica que s’amaga sota una aparença innòcua quan pot produir danys greus als pulmons.
La vigília del Dia Mundial sense Tabac, que se celebra cada 31 de maig, els experts en càncer de pulmó han recordat que aquest és el més letal de tots i ha superat les malalties cardiovasculars com a principal causa de mort a Espanya, i això que és un tumor prevenible, ja que el 80% està provocat pel tabac. Cada any se’n diagnostiquen 35.000 casos nous i moren 23.500 persones per aquest càncer.
El consum de tabac ha baixat, no així el dels vapejadors, en què els adolescents espanyols se situen al capdavant a nivell europeu: gairebé la meitat (49,5%) l’ha fet servir alguna vegada a la vida i el 27,1% ho ha fet en els últims 30 dies, davant del 44% i el 22% de mitjana europea, respectivament.
Per això, el GEPC va posar en marxa el concurs de tiktoks “No deixis que el tabac entri a la teva vida: Final Alternatiu”, dirigits a estudiants de 12 a 16 anys. El primer premi va recaure en el Col·legi L’Ave María d’Albacete pel vídeo “No te dejes engañar”, que ja acumula més de 25.000 reproduccions a les xarxes socials.














