Una educació bàsica que permeti la mobilitat dels docents entre etapes educatives, formulada a partir d’un grau de 3 anys i dos anys de màster, que inclogui un any de pràctiques. Aquesta és la principal proposta de la comissió tècnica de seguiment del Programa de Millora i Innovació en la Formació de Mestres (MIF).
El director del programa, Miquel Martínez, ha explicat a l’ACN que es proposa ampliar els estudis per ser mestre fins als 300 crèdits i potenciar les pràctiques així com el seguiment del primer any d’accés a la funció docent. El document també proposa ampliar el perfil dels professors a les universitats per potenciar la figura del professor vinculat que pot donar classe a les facultats de Magisteri i també als centres escolars.
Martínez defensa que, en un futur, els aspirants a mestres haurien de cursar cinc anys d’estudis universitaris, dels quals, un podria ser una especialització i un altre un pràcticum a l’escola o l’institut i per tant, una part més ”intensiva” d”’immersió” als centres escolars. Les pràctiques, diu Martínez, són importants i per això, també demana un reconeixement als centres que acullen els futurs mestres i que tenen un pla d’acollida, i als mateixos tutors, els quals haurien de tenir més connexió amb les universitats. Així mateix, el MIF també demana que els graduats i postgraduats hagin de passar un període de seguiment el primer any d’incorporació al món laboral, ja sigui a la borsa de docents o a través d’un contracte laboral.