Els cursos per a poder portar una moto de fins a 125 centímetres cúbics tenint el permís de conduir B (turisme) i l’obligació per als motoristes d’usar un casc integral o modular quan circulin per carretera requereixen reformes de reglaments que no és previsible que estiguin aprovades abans de final d’any. Totes dues novetats estan incloses en un paquet de mesures que la Direcció General de Trànsit (DGT) pretén posar en marxa per a reduir l’alta sinistralitat viària en el col·lectiu de motoristes, anunciat la setmana passada pel ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska.
En l’actualitat els conductors en disposició del permís tipus B amb tres anys d’antiguitat poden portar motocicletes amb una cilindrada de fins a 125 centímetres cúbics. A més, Grande-Marlaska va avançar unes altres com l’actualització dels cursos de recuperació de punts per a incorporar un perfil específic per als motoristes que els han perdut i cursos de conducció segura i eficient dirigits a aquests, totes elles amb l’objectiu de reduir la mortalitat del col·lectiu. Les últimes dades de sinistralitat viària, donades a conèixer pel ministre el dijous passat, confirmen la tendència a l’alça del nombre de defuncions dels motoristes en carretera. Un total de 299 morts l’any passat, 45 més que l’any 2022, la qual cosa suposa un increment del 19%.
El català, als exàmens de conduir
El Servei Català de Trànsit (SCT) i la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat van publicar els primes tests en línia en català per al permís de conduir B. Així, tots els alumnes podran accedir, a través de la web de Trànsit, a qüestionaris per preparar l’examen oficial. De moment hi ha 750 preguntes i properament la xifra es doblarà.