Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Els conductors del transport de viatgers per carretera reclamen avançar la jubilació als 60 anys

El sector a Lleida se suma a les protestes i a una vaga convocada a tot l’Estat “per salut i per dignificar la professió”, asseguren

FOTO_ Tony Alcántara La manifestació a Lleida va arribar fins a la Subdelegació del Govern

ARTICLES - ZONA 2

 

El sector del transport de viatgers per carretera va iniciar ahir una vaga a tot l’Estat per reivindicar, principalment, la jubilació anticipada dels seus treballadors als 60 anys, però també altres qüestions que afecten. Lleida va sumar-se a la protesta amb una manifestació que va començar a les portes de l’Estació d’Autobusos i va finalitzar a la Subdelegació del Govern i també amb la vaga, que va provocar afectacions a milers de passatgers, tot i l’establiment dels serveis mínims.

Un dels membres del comitè d’empresa d’Autocars Gamón, explicava que la situació comença a ser complicada, perquè “han augmentat el percentatge d’accidents i també els de baixes laborals per depressió”. Recordava que “les condicions en què treballem són molt dures”; d’una banda, en l’aspecte físic de la conducció, que “provoca moltes patologies, sobretot a l’esquena o les articulacions”, però també el desgast físic que prové del tracte amb les persones, “amb viatges que realment són molt complicats i que no et deixen conduir amb les condicions idònies a nivell de seguretat”.

A més d’aquests problemes, afegia que també pateixen molts altres, entre elles “el fet que no tinguem calendari laboral o les coaccions, sobretot als treballadors més nous”. Malgrat això, però, assegurava que la intenció “és poder arribar a un acord” i que la situació pugui millorar, també a través de “la professionalització de la professió”, amb estudis que puguin formar futurs treballadors entre les noves generacions, com els que s’estan començant a fer a la Caparrella.

La possible solució, assegurava, “depèn molt de la patronal del transport de viatgers”, remarcant que un dels factors clau és que “està molt lligada a tenir contractes públics”. Finalment, deia que “han d’adonar-se de la importància de tenir conductors que estiguin en bones condicions”. Si no hi ha acord –com ja es va assolir amb el transport de mercaderies i els conductors d’ambulàncies el dia 24– continuen previstes noves mobilitzacions durant els mesos de novembre i desembre.

A Barcelona, els secretaris generals de CCOO, Javier Pacheco, i UGT, Camil Ros, van participar en la manifestació. “Es tracta de preservar la seva salut i la dels passatgers que els acompanyen”, va recalcar Pacheco. El sindicalista va posar l’accent en què la demanda “no és tant per demanar diners” sinó per “intentar reduir la sinistralitat” i va recordar que l’any passat van morir 120 conductors majors de 55 anys. Ros va denunciar la posició “impresentable” de la patronal del sector i espera que “baixi i s’assegui a negociar”, El primer dia de vaga dels conductors d’autobusos, segons precisaven fonts d’UGT, estava tenint un seguiment a tot Catalunya al voltant del 80 o 85%.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12