L’ofensiva militar israeliana a Gaza s’ha enquistat des de fa setmanes al centre i al sud de la Franja, on les últimes hores ha mort al voltant d’un centenar de persones, de manera que la xifra de víctimes mortals dins de l’enclavament s’eleva a 23.700, entre elles més de 10.000 nens. Els menors representen més del 40% del total de morts en gairebé 100 dies de guerra, a més d’un elevat percentatge de les gairebé 8.000 persones els cossos de les quals estan sense recuperar sota la runa i dels més de 60.000 ferits, segons el Ministeri de Sanitat gazatí, controlat per Hamàs.
Els intensos bombardejos israelians es van concentrar a l’última jornada a Khan Iunis, bastió de Hamàs al sud de l’enclavament, i al voltant dels camps de refugiats de Maghazi, Bureij i Nuseirat, al centre del territori palestí. En tots ells van assegurar haver matat “desenes de terroristes” de Hamàs, que van ser partícips en els atacs a terra israeliana del 7 d’octubre. Israel va informar que ha destruït més de 700 llançadores de coets de Hamàs des que va començar l’ofensiva.
Els hutís desfien els Estats Units i Gran Bretanya després dels bombardejos contra el Iemen
Els rebels hutí del Iemen van desafiar ahir els Estats Units i el Regne Unit, països als quals han declarat una “guerra oberta” després dels bombardejos contra diverses posicions dels insurgents que han elevat els temors sobre l’obertura d’un nou front al conflicte de la Franja de Gaza. Els Estats Units i el Regne Unit van llançar més de setanta atacs contra diverses posicions militars dels hutís a almenys sis províncies.