Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El turisme britànic deixa un impacte econòmic de 2.024 MEUR a Catalunya

La Costa Daurada remarca la transversalitat en oferta que permet el mercat

L'estand de Catalunya a la fira World Travel Market de Londres

ARTICLES - ZONA 2

El turisme britànic té un impacte econòmic de 2.024 milions d’euros a Catalunya, segons ha explicat el secretari d’Empresa i Competitivitat, Jaume Baró, al World Travel Market de Londres. Es tracta d’una de les fires referents en projecció turística a escala internacional i, en ella, Baró ha remarcat la importància de promocionar-hi Catalunya per mantenir una destinació que és la tercera en major despesa al país. Una de les principals receptores d’aquest mercat, la Costa Daurada, assegura que segurament és públic amb uns nínxols més diversificats. El director del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Octavi Bono, ha detallat que “tant hi ha persones que busquen sol i platja com que venen atretes per l’observació de les aus”.

El turisme britànic a Catalunya genera un impacte econòmic de 2.024 milions d’euros, fet que suposa que sigui la tercera destinació amb més despesa. Per davant seu hi ha els Estats Units (amb una despesa de 3.311 milions d’euros) i França (2.917 MEUR). De fet, el britànic és el segon mercat internacional amb més presència al país amb 1.891.000 turistes. Només el supera França amb 3.912.000 visitants.

El secretari d’Empresa i Competitivitat, Jaume Baró, detalla que el pes que té el visitant del Regne Unit a Catalunya justifica la presència de la destinació al World Travel Market, la fira de referència del sector turístic. Baró ha recordat que actualment “està decaient el nombre de visitants en alguns països d’origen” però per contra, el Regne Unit “manté un comportament molt positiu”. Per això han decidit mantenir la promoció turística en aquest mercat a partir de la fira que es fa des d’aquest dimarts a Londres.

Per a Baró, el World Travel Market és també una oportunitat per “copsar les tendències que hi ha en altres països” al mateix temps que la trentena d’empreses turístiques de Catalunya que hi participen tanquen vendes.

Un mercat clau a la Costa Daurada

Una de les principals destinacions catalanes que atrau als visitants és la Costa Daurada. El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona exposa aquesta setmana el territori a la fira britànica amb l’objectiu de mantenir-los com a segon mercat emissor, per darrere de França.

El director del patronat, Octavi Bono, recorda que l’any passat van registrar més dos milions de pernoctacions de visitants del Regne Unit. Però més enllà del mercat britànic, Bono assegura que la fira londinenca és també una oportunitat per consolidar el tercer mercat que té aquesta destinació: Irlanda. L’any passat van tenir més 1,8 milions de pernoctacions. El director del patronat tarragoní detalla que es tracta “d’un país relativament petit però molt ben comunicat i amb una lleialtat molt elevada”. Per això veuen la fira com una oportunitat de treballar amb aquests dos països emissors, a part d’obrir-se a la resta del món.

Una oferta molt diversificada

Sobre els visitants britànics, Octavi Bono també ha destacat la pluralitat en nínxols de mercat que tenen. De fet, el director del patronat recorda que el perfil majoritari de turistes anglesos són famílies que busquen unes vacances de descans. Però també es troben amb ofertes molt diversificades i especialitzades de turisme de natura, esportiu, cultural o històric.

En aquest sentit, apunta que més enllà del turisme familiar la destinació ofereix estades per fer senderisme, per buscar bolets, observar aus o fins i tot fer visites guiades sobre la Guerra Civil i fer una parada a la Bisbal de Montsant (Priorat), un municipi on hi havia una elevada presència de les brigades internacionals, entre ells soldats britànics.

Aquests productes habitualment solen ser per a un perfil de visitant més exclusiu i de qualitat, però que al mateix temps permet distribuir els fluxos de visitants per tot el territori.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12