El Tren dels Llacs Panoràmic encetarà la temporada d’estiu aquest dissabte, amb quatre circulacions els dies 20 i 27 de juliol i 3 i 10 d’agost, mentre que el Tren Històric reprendrà el servei tots els dissabtes des del 17 d’agost fins al 26 d’octubre.
Tots dos combois fan el trajecte que connecta Lleida amb la Pobla de Segur viatjant per la vora dels rius Segre i Noguera Pallaresa, tot travessant quatre llacs, 40 túnels i 75 ponts al llarg de 89 quilòmetres de trajecte. El Tren dels Llacs circula entre muntanyes, ponts, túnels i pel mig de profunds congostos i permet als viatgers gaudir d’unes panoràmiques de les serres del Monroig i el Montsec gràcies a les seves finestres de gran mida. Els trens panoràmics disposen de 90 seients distribuïts en dos cotxes climatitzats.
Com a novetat, aquesta temporada el Departament de Territori ha finalitzat l’adequació del tram Cellers – Llimiana a Salàs de Pallars que, afegit al tram preexistent de La Pobla de Segur a Salàs i al futur de Sant Llorenç de Montgai a Lleida conformaran la Ruta Cicloturista dels Llacs.
La ruta transcorre per les comarques del Segrià, la Noguera i el Pallars Jussà, de forma paral·lela i complementària a la línia d’FGC Lleida – La Pobla de Segur en un entorn d’alt valor paisatgístic. L’objectiu principal d’aquesta via verda és “promoure l’ús de la bicicleta de forma segura com a element turístic, esportiu i d’oci”.
D’altra banda, el Departament de Territori està desenvolupant una xarxa catalana de rutes cicloturístiques de llarg recorregut, dins l’Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025.