Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El tren de la Pobla duplica els usuaris en els últims quatre anys

ARTICLES - ZONA 2

La línia Lleida-La Pobla ha tancat el 2023 batent un nou rècord de viatges, amb un increment notable respecte el 2022 (33,9%), tot superant la xifra de 370.000 validacions, segons dades que va donar a conèixer ahir Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Segons la companyia, aquest augment s’explica per les millores en el servei estrenades l’abril passat a la línia, que van incorporar un cinquè tren diari amb sortida i arribada a la Pobla, així com la millora de les connexions dels trens d’FGC amb els trens d’alta velocitat.

Una altra dada a destacar és que la demanda ha augmentat un 48% respecte l’any 2019, abans de la pandèmia del Covid-19, un símptoma que mostra la bona salut de la línia que connecta Lleida amb la Pobla. D’altra banda, l’índex de satisfacció dels usuaris de la línia també ha assolit el màxim històric i se situa en els 82 punts. Aquest indicador es mesura mitjançant unes 1.100 enquestes directes als viatgers d’acord amb 27 valors. Entre els aspectes més ben valorats hi ha la puntualitat, l’accessibilitat, la senyalització, la neteja i la sensació de seguretat.
En aquest sentit, l’índex de puntualitat també ha crescut en relació amb l’any passat i se situa en el 99,4%. Aquest considera el retard d’una circulació a partir dels tres minuts.

L’altre indicador de qualitat de Ferrocarrils que supera les fites dels darrers anys ha estat l’Índex de Control de Qualitat, que permet a FGC controlar diàriament i de manera objectiva el grau de compliment del servei real respecte al servei programat. En el cas de la línia Lleida-La Pobla, aquest és del 99,8%, superior al registrat l’any 2022.

El president de Ferrocarrils, Toni Segarra, atribueix aquests bons resultats “a la professionalitat i a l’esforç de tot el personal de Ferrocarrils per continuar oferint cada dia un servei ferroviari competitiu, fiable i de qualitat” i va dir que gràcies a les diferents millores que s’han executat “satisfem una demanda amb una oferta potent i competitiva que ens permet anar avançant en la descarbonització de la mobilitat”.

Pel que fa a la demanda total, Ferrocarrils va tancar l’any 2023 amb gairebé 91 milions de viatgers a les línies Metropolitanes, cosa que suposa un increment del 15% respecte a la demanda de l’any 2022. La xifra significa la pràctica recuperació de la demanda del 2019, l’any abans de la irrupció del coronavirus. Així, a banda de l’augment de la línia de la Pobla, la línia Barcelona-Vallès s’han realitzat gairebé 65 milions de viatges, un 13,7% més que el 2022. A la línia Llobregat-Anoia, l’any 2023 ha registrat un total de 26 milions de viatges, un 18,4% més que el 2022 i un 5% més que l’any 2019.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12