El port de Barcelona va moure 22,5 milions de tones de mercaderies entre gener i abril d’enguany, un 1,3% menys respecte al mateix període del 2024, segons ha publicat aquest dijous l’autoritat portuària. També es va reduir el tràfic de contenidors en trànsit un 5,2%, fins a 1,2 milions de TEU. En canvi, els plens d’importacions i d’exportacions van encadenar un altre mes amb una crescuda de dos dígits, un 16,6% i 10,5% respectivament. D’altra banda, per les instal·lacions del Port de Barcelona van passar 1.113.532 passatgers, cosa que suposa un 15,8% més en comparació amb el primer quadrimestre de l’any anterior. D’aquesta xifra total, 753.134 van ser creueristes (+26,5%) i 360.398 usuaris de ferris (-1,7%).
El Port de Barcelona matisa que la dada de creueristes “no reflecteix la xifra real”, perquè les estadístiques de l’organisme recull “el número de moviments que fan els vaixells de creuers, seguint una comptabilitat estàndard portuària internacional”. En aquest sentit, subratlla que s’està treballant amb Turisme de Barcelona per implementar un nou sistema de càlcul que unifiqui els números del Port i de la ciutat.
Per una altra part, la infraestructura portuària destaca que el tràfic de líquids a granel va vorejar els cinc milions de tones, impulsat “pels bons resultats” dels hidrocarburs (gasolina +90,6% i gas natural +63,2%). Per contra, els sòlids a granel van recular un 11%, fins a 1,2 milions de tones pels descensos de la fava de soja, el ciment i clínquer, les potasses i la sal comuna.
El tràfic de contenidors amb els principals mercats del Port de Barcelona va augmentar: un 42,9% a l’Aràbia Saudita, un 37,2% amb Corea del Sud, un 31,3% amb l’Índia, un 22,3% amb la Xina i un 3,9% amb els Estats Units.