Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El Titó i l’Horta

ARTICLES - ZONA 2

La televisió infantil també pot ensenyar i despertar curiositat. El programa Titó , de SX3, n’és una bona mostra, i el recent Premi ZOOM en la categoria d’entreteniment i gènere infantil és un reconeixement ben merescut. En un moment en què els infants creixen envoltats de pantalles sovint buides de contingut, Titó ofereix una finestra a la natura, al territori i als valors que connecten amb la terra i la vida quotidiana. És un programa que entén que aprendre no consisteix només a adquirir coneixements, sinó també a descobrir el món que envolta amb sensibilitat, curiositat i respecte.

La directora del programa, Cristina Jiménez, ha sabut trobar l’equilibri perfecte entre entreteniment i aprenentatge. Cada episodi és una aventura propera, ben pensada per descobrir sabers essencials d’una manera divertida i a l’abast de tots. La tardor del 2023 l’equip del programa va visitar Granja Pifarré, a l’Horta de Lleida.
Prèviament, la directora havia consensuat un guió amb els germans Pifarré per garantir que la gravació tindria un contingut educatiu, pràctic i de qualitat. Allà, el personatge Titó va ensenyar el cicle del panís, des de la recol·lecció de panotxes fins a la seva utilització per a l’alimentació d’animals i persones, i fins i tot per fer crispetes en directe a la barbacoa de la granja. L’experiència demostra que la televisió pot servir per acostar el coneixement científic i “agrocultural” d’una manera activa, connectant el saber de la terra amb la curiositat dels més petits.

Aquell programa a Granja Pifarré també va destacar per la seva manera d’apropar el món rural a les noves generacions, moltes de les quals creixen sense tenir contacte directe amb la natura ni amb els processos agrícoles que sostenen la nostra alimentació. Fer entendre com arriba el menjar a taula o d’on surten els productes que consumim és clau per formar ciutadans conscients, responsables i respectuosos. El programa Titó ho va fer a través de l’experiència, del joc i de la descoberta, fent que els nens s’adonessin que darrere d’un camp sembrat o d’una granja hi ha una cultura, una història i unes persones que estimen el que fan.

Revaloritzar l’entorn rural no és només un exercici de nostàlgia, sinó una necessitat social i educativa. En temps de crisi climàtica i de pèrdua de vincles amb la terra, projectes com Titó contribueixen a recuperar aquest sentit de pertinença amb la natura i el món agrari.

Enhorabona, doncs, a l’equip de Titó i a la seva directora, Cristina Jiménez. Amb creativitat, sensibilitat i compromís han demostrat que es pot educar a les noves generacions amb molt sentit. En aquest equilibri entre aprendre i divertir-se hi ha, segurament, la clau d’una televisió veritablement pública i educativa, capaç de connectar els infants amb la terra i amb els valors que sostenen la vida quotidiana.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12