Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El Suprem envia el fiscal a judici i li fixa 150.000 euros de fiança

El magistrat rebutja la suspensió cautelar de García Ortiz de les seves funcions que volien alguns fiscals

FOTO_ Chema Moya (EFE) García Ortiz, amb Perelló, el Rei i Bolaños durant l’acte d’obertura de l’any judicial

ARTICLES - ZONA 2

El Tribunal Suprem ha dictat resolució d’obertura de judici oral contra el fiscal general de l’Estat, Álvaro García Ortiz, per un delicte de revelació de secrets per “indiciàriament haver facilitat a un mitjà de comunicació el contingut d’un correu electrònic que l’advocat de la parella d’Isabel Díaz Ayuso havia enviat al fiscal del cas que se seguia contra ell. 

L’instructor li imposa una fiança de 150.000 euros per afrontar les responsabilitats que es puguin derivar i avisa que si no la presta en un termini de cinc dies se li embargarien els seus bens. A més, rebutja la suspensió cautelar de les seves funcions com a fiscal general, com li havia demanat l’Associació Professional e Independent de Fiscals.

El magistrat remet la resolució d’obertura del judici oral a la Inspecció Fiscal de la Fiscalia General de l’Estat perquè resolgui el que consideri. A més, dona un termini de deu dies a l’advocat de García Ortiz perquè presenti el seu escrit de defensa.

En la seva resolució, el jutge remarca que el correu de l’advocat d’Alberto González Amador contenia “informació sensible relativa a aspectes i dades personals d’un ciutadà”, en el marc d’unes converses privades entre el seu lletrat i el fiscal encarregat del cas, “subjectes als criteris de reserva i confidencialitat per part de la Fiscalia que han de presidir aquest tipus de converses”. “No és tolerable la divulgació alguna a tercers sense autorització de l’interessat, la reputació del qual podria veure’s perjudica per aquella revelació”, continua. La filtració del correu, segons el magistrat, “posa en qüestió el prestigi de la institució”, subjecta als principis de legalitat i imparcialitat.

La Moncloa manté la seva confiança en García Ortiz

El govern espanyol va mostrar ahir el seu “màxim respecte” a la decisió del Tribunal Suprem (TS) d’obrir Judici Oral contra el fiscal general de l’Estat, Álvaro García Ortiz. Tot i això, la ministra portaveu Pilar Alegría va ressaltar que l’executiu “manté la confiança” en ell. “Sempre hem sigut conscients que el fiscal ha defensat la veritat i ha perseguit el delicte”, va remarcar.

PP: “Sánchez el manté perquè està al seu dictat”

El PP va exigir novament ahir la dimissió de García Ortiz. “Que el fiscal general s’hagi d’asseure com a acusat és una mostra més de la degradació democràtica que suposa el ‘sanchisme’. Per a Cuca Gamarra, la postura del Govern “demostra que el fiscal actua al dictat de la Moncloa”.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12