Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El superàvit comercial de vehicles cau un 36,3% i registra el pitjor resultat des del 2009 a l’Estat

El retrocés relega l’automoció al segon sector en saldo positiu a la balança comercial, per darrere de l’alimentació

Diversos Cupra Tavascan a la fàbrica del Grup Volkswagen a Anhui, a la Xina

ARTICLES - ZONA 2

Les vendes de vehicles van acumular un saldo positiu de 10.190 milions d’euros el 2025, un 36,3% menys que l’any anterior, segons Anfac. La xifra se situa per sota de les de la pandèmia, sent la més baixa registrada des del 2009, durant la crisi econòmica. La caiguda de la producció de les fàbriques automobilístiques a causa de l’adaptació de les plantes i la menor demanda europea ha propiciat el descens. Tot plegat, ha comportat la reducció del 8,2% a les exportacions durant el 2025, situació que s’ha vist contraposada per l’augment de les importacions de vehicles durant l’any (+2,2%). L’automoció és tradicionalment el primer producte per saldo positiu, però aquest retrocés l’ha relegat a la segona posició, per darrere de l’alimentació.

El descens del pes en la balança comercial ha “encès l’alarma” al sector, que avisa que “la producció i l’exportació s’estan frenant, amb xifres que continuen caient”. El director general d’Anfac, José López-Tafall, ha reclamat un pla per reforçar tota la cadena de valor. Incertesa i ha exigit que es compagini la “descarbonització amb la competitivitat de la indústria europea”.

Concretament, el 2025, el valor de les exportacions de vehicles va sumar un total de 39.062 milions d’euros, un 7,8% menys que l’any anterior. Mentrestant, les importacions van augmentar un 9,4%, fins a 28.871 milions d’euros. Per part seva, el sector de l’automoció en conjunt (vehicles i components) ha generat durant el 2025 un saldo positiu total de la balança comercial de 4.822 milions d’euros, un 53,4% menys del que va aportar el 2024.

Durant el 2025, el valor de l’exportació en conjunt va baixar un 8,2%, fins a 50.586 milions d’euros. França, Alemanya i el Regne Unit van tornar a ser les principals destinacions d’exportació de vehicles espanyols el 2025. En canvi, l’acumulat per la importació de vehicles i components va augmentar un 2,2%, i va arribar a 45.764 milions d’euros el 2025.El rànquing dels països que van exportar més vehicles a Espanya el torna a liderar Alemanya, seguit de la Xina i el Japó.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12