Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El renaixement de l’Horta

ARTICLES - ZONA 2

Estan passant coses a l’Horta de Lleida, i una de molt interessant és la nova dinàmica de l’Associació de Productors i Productores de l’Horta que s’estan reorganitzant per fer visible el nostre ric territori agrari i els productes de proximitat i qualitat.

L’Associació presidida per l’històric i veterà, Francesc Rosselló, s’ha revitalitzat amb 12 membres de la renovada junta i amb molt ànim per mostrar l’Horta de Lleida com es mereix. Tots els membres de l’Associació, somiem una Horta productiva de qualitat, amb visites agroturístiques que fomentin el consum de proximitat i amb una gestió moderna que incorpori noves instal·lacions a les nostres explotacions per fer realitat aquest futur pròsper. La realitat administrativa és que hi ha moltíssimes limitacions a crear obradors, agrobotigues, aules natura… Mil traves legals que paralitzen diàriament l’emprenedoria a l’Horta. I és per aquest motiu que l’Associació vol fer camí per moure l’Horta endavant, amb propostes pràctiques i demanant als polítics canvis legislatius que, d’una banda, garanteixin la protecció del nostre espai agrari, però a la vegada permeti actuacions quan aquestes estan vinculades a millorar i diversificar l’economia agrària. Tothom s’hi ha de posar a treballar si volem relleu generacional i que les empreses familiars tinguin futur i no caiguin en mans de latifundistes o macroempreses. Les empreses familiars de l’Horta creiem en l’economia circular i sostenible, està a la nostra història, al nostre ADN.

Som fills i filles de generacions que han portat fruites, verdures, carn, ous i llet per alimentar als lleidatans des de temps immemorials. La primera proposta que va fer el nou president, Francesc Rosselló, en sortir elegit per unanimitat la primavera del 2024 va ser proposar un canvi d’imatge del logotip. A proposta de dos companys, el Jordi i el Sergi, es va gestionar un procés participatiu on les normes del concurs de logos exigien un element vinculat a l’entorn agrari, afegint un símbol lleidatà i el nom de l’Associació o la seva abreviatura ProHorta. Vam rebre una vintena de propostes i d’entre totes compartim la guanyadora del jove Hugo Soriano.

El passat 29 de juny a la Festa Tasta’ns l’Hugo va rebre el premi al seu disseny i va compartir tota la simbologia que havia creat. La forma de pera en relació amb una de les produccions clàssiques de l’Horta i perquè al nostre territori tenim la D.O. Pera de Lleida. La silueta de la Seu Vella pel fet identitari i històric amb la ciutat i els colors gualda i verd que abanderen Lleida per la seva tradició.

Esperem que aquesta imatge i el nou impuls de l’Associació de productors i productores de l’Horta tinguin recorregut amb el suport d’entitats i Administracions. De moment a la Fira de Sant Miquel 2024 hi ha la previsió de crear un nou espai gastronòmic on “literalment” us podreu menjar l’Horta tastant: sucs ecològics de fruita, sidra, melmelades, oli, vi blanc i negre, vermut, tapes d’hamburgueses, croquetes i molt més. Esperem obrir la gana… i que els lleidatans i lleidatanes tingueu ganes d’Horta!

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)