Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El presumpte assassí de Bellcaire d’Empordà va apunyalar vint vegades a la seva parella

ARTICLES - ZONA 2

El veí de Bellcaire d’Empordà (Girona) acusat de matar al seu fill de cinc anys la matinada del passat 3 d’abril, va apunyalar vint vegades a la seva parella per tot el cos i li va trencar diversos ossos de la cara, per la qual cosa va requerir intervenció quirúrgica, segons els informes de la recerca.
El presumpte parricida va passar aquest passat dissabte davant el jutjat d’Instrucció número 1 de la Bisbal d’Empordà i, com va fer en seu policial, es va acollir al seu dret a no declarar. En els pròxims dies, aquest jutjat s’inhibirà en favor del 4, encarregat de les causes de violència sobre la dona.
Álex B.G. està acusat de delictes d’assassinat, assassinat en grau de temptativa amb agreujants de gènere, acarnissament i parentiu i s’enfronta a una condemna de presó permanent revisable.
La principal hipòtesi que es remena en la recerca és que, quan va atacar a la seva parella, Astrid, de 29 anys i mare del menor, volia posar fi a la seva vida i que pensava que estava morta quan va abandonar el domicili familiar després de l’agressió.
Segons va explicar l’acusat en la reconstrucció dels fets, entre les 20.00 i les 23.00 hores del passat dimarts 2 d’abril va consumir alcohol i cocaïna, en aquest últim cas concret una mica menys de mig gram, dosi reconeguda com a diària.
Després, va anar a casa dels seus pares a Torroella de Montgrí (Girona), on portava uns dies des que Astrid havia decidit que es volia separar.
Entre la 01.00 i les 03.00 hores va estar parlant amb el seu pare i, més tard, li va agafar el vehicle d’empresa malgrat mancar de permís de conduir i va ser detectat per cambres a les 03.44 hores quan es dirigia en direcció a Bellcaire d’Empordà.
L’ara detingut va explicar davant els investigadors que va entrar en el domicili familiar amb les seves claus, va anar a l’habitació on dormien la mare i el menor, ella li va preguntar que feia allí i ell se li va abalançar amb una navalla multiús amb una fulla d’entre 5 i 6 centímetres.
La va apunyalar fins a vint vegades en la zona cervical, una mà, una cama, avantbraç, tòrax posterior, tota l’esquena i li va causar un pneumotòrax bilateral.
Així com va reconèixer l’agressió a la seva parella, no ho va fer amb la del nen, però sí que va detallar que, després d’abandonar l’habitatge, en passar front l’entrada va veure a la dona asseguda i va tornar per a arrossegar-la per un peu fins a la cuina i colpejar-la amb una estructura metàl·lica, la qual cosa li va provocar el trencament de diversos ossos de la cara com el maxil·lar i el pòmul dret.
Segons els temps de les imatges de les cambres, que li van captar tornant a Torroella de Montgrí a les 04.22 hores, l’atac va durar uns vint minuts i no va ser fins més d’una hora després, a les 05.45, quan ella va aconseguir sortir i demanar ajuda al veí de davant, que va anomenar al telèfon d’emergències.
En detenir-li, els va dir als Mossos d’Esquadra que se li havia “anat el cap” i que havia tirat l’arma del crim en un camp, encara que en registrar-lo li van trobar la navalla suïssa ensagnada encara en el clauer.
Els investigadors estan a l’espera d’avançar en el seu treball una vegada prenguin declaració a Astrid, que evoluciona favorablement dins de la gravetat i ja està ingressada en planta a l’Hospital Trueta de Girona.
Neteja

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12