Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El PP es desmarca de Vox pel repartiment de menors de Ceuta

Deu comunitats assistiran a la comissió, mentre que Aragó, Extremadura i Castella i Lleó, governades amb Vox, no ho faran

ARTICLES - ZONA 2

FOTO_ Reduán (EFE) El ministre Ángel Víctor Torres va visitar ahir Ceuta

El PP ha decidit que els seus governs autonòmics participaran en la comissió convocada pel Govern espanyol aquest dijous per abordar la reubicació de menors migrants de Ceuta, segons ha informat EFE. A l’espera de conèixer la postura oficial dels executius autonòmics de Madrid, La Rioja, Múrcia i la ciutat autònoma de Melilla, totes governades pel PP, així com el d’Andalusia (PP-Vox), són deu les comunitats que han confirmat a EFE que assistiran a la reunió.

Aragó, Extremadura i Castella i Lleó, governades en coalició amb Vox, no hi participaran. Els seus vicepresidents, de Vox, amb competències en infància, ja ho han comunicat a la ministra Sira Rego.
La seva absència, però, no impedirà celebrar la Comissió Sectorial d’Infància i Adolescència, ja que hi ha majoria suficient per fer-la. La comissió, preparatòria d’una futura conferència sectorial, abordarà els 25 milions d’euros addicionals anunciats pel Govern per atendre els menors arribats a Ceuta. El PP assegura que assistir-hi no implica compartir les polítiques de l’Executiu.

JUNTS RECLAMA EXCLOURE CATALUNYA
Junts reitera que Catalunya ha de quedar exclosa del repartiment dels menors de Ceuta. La líder del partit al Congrés, Míriam Nogueras, ha advertit en una entrevista a 3Cat Info que els serveis públics i la xarxa d’acollida catalana estan “molt tensionats”. Defensa un repartiment “equitatiu” entre les diverses comunitats autònomes i ha instat el president Salvador Illa a decidir si vol “ajudar Sánchez o Catalunya”.

Nogueras també ha criticat la política migratòria del Govern espanyol i ha defensat que Catalunya pugui gestionar la immigració i tenir el control “absolut” de les fronteres.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12