Els terrenys on s’ubicarà el futur polígon Vilansats d’Organyà (Alt Urgell) van prenent forma amb els moviments de terres que s’estan duent a terme en les darreres setmanes, els quals permetran convertir aquesta zona en una àrea industrial. Les obres se centren principalment en l’habilitació d’un accés des de la carretera C-14, que passarà a tenir un carril central en aquest punt per facilitar el gir dels vehicles. L’objectiu és que aquests treballs, que compten amb un pressupost de 721.000 euros, estiguin enllestits abans d’acabar l’any. Mentrestant, es treballa per aconseguir que el polígon es consideri zona econòmica especial per, d’aquesta manera, facilitar la implantació d’empreses andorranes, les quals han mostrat interès.
L’alcalde d’Organyà, Celestí Vilà, diu que feia temps que esperaven l’inici de les obres de l’accés al futur polígon des de la C-14 i s’ha mostrat satisfet amb el fet que estiguin acabades a finals d’any. De fet, ha recordat que fa una dècada que treballen en aquest projecte i ha detallat que aspectes, com ara la manca de potència elèctrica, s’han pogut resoldre. També tiren endavant els treballs per construir una depuradora en aquesta zona, amb la qual cosa es mostra optimista que l’execució de la zona industrial “anirà avançant amb més rapidesa”.
Pel que fa a l’interès d’empreses d’Andorra per establir-se al polígon, Vilà ha explicat que al Principat hi ha un problema de manca de sòl industrial i que, davant d’aquesta situació, tant el govern com diverses entitats empresarials estan oberts a col·laborar per fer-ho possible. De fet, amb l’inici de les obres, ha constatat que hi ha més trucades demanant informació sobre el projecte.