Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El Parc Natural del Montsec, més a prop de ser una realitat

El Govern vol començar els processos de consulta el 2025 seguint el model que s’està fent amb la constitució de la Serra de Prades

FOTO_ L.M. Una de les reunions que han mantingut el Pallars Jussà i la Noguera

ARTICLES - ZONA 2

El Govern té previst començar els processos de consulta per impulsar el Parc Natural del Montsec l’any 2025, segons van confirmar ahir fonts de l’executiu català. La idea, tot i que s’està acabant de definir, és dur a terme reunions amb els alcaldes del Pallars Jussà i la Noguera (les dues comarques afectades) per abordar l’impuls d’aquest projecte llargament reivindicat pel territori, que es remunta a l’any 1982. El recorregut del parc del Montsec parteix d’una proposició no de llei que es va aprovar fa més de quatre dècades.

Les mateixes fonts van apuntar que el procediment, probablement, ser molt similar al que s’està fent amb la constitució de Parc Natural de la Serra de Prades, on s’estan fent reunions amb els territoris, s’obre un procés participatiu per tal de conèixer les preocupacions dels seus habitants. L’impuls del Parc Natural del Montsec compta amb el consens dels dos territoris, un punt que l’executiu català va posar com a condició a l’hora de donar suport al projecte. Val a dir que des del Govern, quan es va donar conèixer la idea d’impulsar el parc, van traslladar la seva “voluntat” a tirar-lo endavant i es van mostrar “receptius”. Durant els últims mesos s’han produït diverses reunions entre els Consells Comarcals del Pallars Jussà i la Noguera, amb representació dels alcaldes que conformen les dues comarques, per tractar aquest ambiciós projecte.

Pel que fa a la Noguera, l’espai afecta els municipis d’Àger, Camarasa, Vilanova de Meià, Alòs de Balaguer i Artesa de Segre. I en el cas del Pallars Jussà, Sant Esteve de la Sarga, Castell de Mur, Llimiana, Abella de la Conca, Gavet de la Conca, Isona i Conca Dellà, Talarn i Tremp
A banda del parc del Montsec i el de la Serra de Prades, la Generalitat vol activar tres parcs naturals més: el de l’Albera, Garraf i l’Alta Garrotxa.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12