Des de fa uns anys el Pallars és conegut, entre moltes altres coses, pels seus vins. El sector creu que, tret d’algun celler, més en l’àmbit local. Ara volen rellançar-se i arribar a ser coneguts i reconeguts a tot el país i més enllà.
Per facilitar als visitants conèixer els cellers i les vinyes del Pallars Jussà i del Pallars Sobirà s’ha creat una guia d’enoturisme amb una vintena d’activitats proposades pels cellers per facilitar als visitants conèixer el sector i el producte que elaboren. Les activitats proposades es diferencien entre: visita i tast, tast i gastronomia, enoturisme familiar, enoturisme i paisatge i enoturime Premium.
El sector, la majoria empreses familiars, van valorar satisfactòriament la publicació de la guia, que els visitants podran trobar gratuïtament als establiments turístics o oficines de turisme, perquè ordena les activitats del sector i les donen a conèixer de manera conjunta. Tots van coincidir a destacar que les visites i les degustacions als cellers són una part important de la facturació i promoció de les empreses.
Amb la guia d’oferta d’activitats i visites als cellers s’espera augmentar la venda d’ampolles de vi dels Pallars i que els visitats coneguin el producte local i sigui la primera opció a l’hora de consumir-lo a la comarca o comprar-lo.
L’alcaldessa de Tremp, Sílvia Romero, va explicar que la guia vol ser una eina útil pels cellers i pels visitants. Romero va parlar que es tracta d’un “turisme de qualitat”. A la presentació de la guia, que es va fer ahir al centre de visitants del Geoparc Orígens de Tremp, hi van participar representants dels cellers i dels ajuntaments de la zona.