El Centre d’Art La Panera inaugura un nou cicle expositiu que s’endinsa en la relació que manté l’art contemporani amb el pensament i la pràctica feminista. L’equipament cultural va estrenar aquest dissabte les quatre exposicions que integren el nou cicle, que es podrà visitar fins al diumenge 29 de setembre.
En l’acte d’aquest dissabte al matí, el director de La Panera, Christian Alonso, va explicar que la voluntat és atansar les arts visuals contemporànies al públic i acompanyar-lo perquè pugui descobrir noves mirades vers la realitat a través de les perspectives que aporten els artistes i creadors.
L’exposició individual de l’artista Regina José Galindo, titulada ‘Descolonitzem el món’, traça un recorregut conceptual pel treball de Galindo amb una mirada descolonial, i qüestiona com s’ha construït el relat oficial d’Occident sobre l’explotació dels anomenats “països del Sud Global”. L’exposició té tres àmbits discursius: racisme, violència contra les dones i extractivisme neoliberal. La mostra ha estat comissariada per Semíramis González.
L’exposició col·lectiva ‘Només si fa olor de terra’ inclou el treball d’artistes joves que, des dels feminismes, conviden a imaginar i explorar les diferents maneres d’habitar els cossos en un context de violència colonial, cisheteropatriarcal i capitalista. L’exposició està comissariada per Blanca Arias.
Una de les exposicions de projecte de les artistes Neus Solà i Marta G. Cardellach és ‘Roseta. Una memòria en resistència’. És una exploració visual que reinterpreta la vida de les trementinaires fa un segle al territori del Pirineu i el Prepirineu català.
L’última exposició de projecte, a càrrec de l’artista Tinta fina (Núria Inés), es titula ‘755è gran aplec. Congrés i rave de bruixes, endevinaires, trementinaires i màgiques persones de les terres de Lleida’. Comissariada per Helena Ayuso, recorre a la tècnica de l’auca i del còmic per pensar i dibuixar la llarga tradició de les bruixes.