El testimoniatge atroç d’Angélique Cauchy (36 anys) davant l’Assemblea Nacional, primera cambra del Parlament, pot provocar una crisi profunda en la història del tenis francès, després de revelar com va ser violada en més de 400 ocasions pel seu entrenador durant els anys noranta del segle passat, davant la passivitat de les jerarquies del tenis nacional. Cauchy va ser una de les grans esperances del tenis infantil i juvenil francès i va decidir denunciar el seu cas la primavera passada. Davant aquesta evidència, el govern francès va ordenar una recerca parlamentària.
Ahir, Cauchy, va repetir les seves acusacions: “El meu entrenador, Andrew Gueddes, em va violar en més de 400 ocasions en dos anys. Va començar per agredir-me verbalment. Vaig intentar defensar-me i li demanava que acabés, repetint, dia després de dia: ‘No em toqui, això no està bé. Jo no vull’. Cínic, l’entrenador em responia: ‘No et preocupis, això ocorre molt sovint entre els entrenadors i les noies joves”.
Cauchy afirma que va quedar “paralitzada, horroritzada” i ni tan sols s’atrevia a explicar res als seus pares. I agrega: “Va començar per ficar-se en el meu llit. Després va aconseguir que anés a la seva habitació. Vaig viure un malson que va arruïnar la meva carrera. Vaig pensar diverses vegades a suïcidar-me”.
Amb molts anys de retard, l’Assemblea Nacional ha descobert que una senyora treballadora del club va explicar la història al seu president, i va rebre aquesta resposta: “Bé… potser això ha ocorregut i ocorrerà. Però, en aquest cas, l’entrenador ens porta títols”.
Després de molts anys d’escàndols notoris, l’entrenador de Cauchy, Andrew Geddes (55 anys), va ser denunciat davant la justícia per altres jugadores, de 12 a 17 anys, agredides i violades sistemàticament, en el club de tenis de Sarcelles, en la perifèria oest de París. Finalment, el mes de gener del 2021, Geddes va ser condemnat a divuit anys de presó per agressions i violació de menors.
Fa dos anys, el cas va ser percebut com un “comportament aïllat”. Condemnat el primer culpable, s”enterrava’ la història. Molt afectada davant tal evidència, Angélique Cauchy va decidir rescatar la seva pròpia, explicant-la amb detalls i subratllant, en particular, que els directius del club de Sarcelles i molts directius de la Federació també coneixien el que passava però fingien no saber res. La Comissió farà públic, al desembre, el resultat dels seus treballs i recerques.