Després d’un inici espectacular, la dificultat del calendari ha fet que es rebaixin les expectatives entorn d’un Hiopos Lleida que, tot i les tres darreres derrotes, continua firmant un inici de lliga millor que el de la temporada passada, quan després de la jornada 9 l’equip estava amb un balanç de 3-6.
Ara, l’equip de Gerard Encuentra es troba amb un 4-5 després d’haver jugat amb sis dels vuit primers classificats, com són València, UCAM, Joventut, Barça, Baskonia i Unicaja. Els únics rivals de la zona baixa han estat Manresa i Granada, a més d’un Breogán que a hores d’ara es troba un lloc per davant del Hiopos a la classificació.
El calendari inicial, amb sis dels nou primers partits com a local i davant rivals capdavanters, ara es capgira i l’equip afronta un mes que servirà per acabar de definir les seves aspiracions. La principal, segons el mateix tècnic lleidatà, és deixar dos equips per darrere i d’aquesta manera assegurar la permanència, però en aquest primer tram de la competició l’equip ja ha demostrat poder aspirar a més i aconsegueix una mica de regularitat.
A partir d’ara, el Hiopos visita el pròxim diumenge Bilbao i una setmana després rep el Real Madrid al Barris Nord. A continuació arribaran tres partits amb rivals de la seva lliga. Els dos primers a Girona (28 desembre) i Andorra (2 gener) i el tercer amb Casademont Zaragoza a casa (4 gener).
El club continua atent al mercat i no descarta reforçar l’equip
La primera aturada per les Finestres FIBA ha servit perquè molts equips es moguin en el mercat per intentar reforçar les seves plantilles. El mateix Unicaja, darrer rival del Hiopos, ha firmat dos nous jugadors, mentre que a Granada o Manresa també hi ha hagut moviments.
Des del Barris Nord, de moment, hi ha calma en aquest sentit, però el club no deixa de mirar el mercat i no descarta reforçar l’equip.

Una de les posicions més problemàtiques en aquest inici de temporada, i així es constata mirant els minuts, és la de base. Walden és lluny del nivell del final de la passada temporada, i Zoriks no ha acabat de cuallar. El base letó va arribar arrossegant molèsties després de la seva participació en l’Europeu amb la seva selecció, situació que va condicionar el seu rendiment. Dissabte s’esperava la seva millor versió, però no va arribar.












