Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El Govern prepara reformes hidràuliques contra inundacions

Sánchez promet un funeral d’estat per les víctimes de la dana i l’Estat acusa Rússia de “desinformar” durant la catàstofe

FOTO_ Biel Aliño (EFE) Pedro Sánchez es va reunir a València amb familiars de les víctimes de la dana

ARTICLES - ZONA 2

El Govern espanyol ja treballa en un pla per prevenir riscos, protegir la població i preparar el territori per minimitzar els riscos en cas d’inundació, que inclou un paquet de reformes hidràuliques, segons va traslladar el president, Pedro Sánchez, a víctimes de la dana de València.

A la trobada, a la que van acudir la ministra de Ciència, Diana Morant, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, hi van participar representants de l’Associació Víctimes Mortals 29-O, l’Associació Damnificats per la DANA Horta Sud i l’Associació Víctimes per la DANA 29-O.

Segons el comunicat, el president del Govern va recollir la petició de les associacions de víctimes per celebrar un funeral d’Estat en memòria de les víctimes de la dana del 29 d’octubre, que va deixar 228 morts. El funeral tindrà lloc al voltant de la data del primer aniversari.

D’altra banda, l’informe anual de Seguretat Nacional de l’any 2024 analitza els reptes i amenaces principals per a Espanya i el risc que suposa l’augment de la ciberdelinqüència.

L’informe assenyala Rússia com la responsable d’”amplificar narratives desinformatives” durant la catàstrofe de la dana, així com de promocionar la desconfiança a les institucions.

“L’episodi meteorològic més advers en dècades”

Els rècords de pluja registrats a la dana del 29 d’octubre passat marquen “l’episodi meteorològic més advers no només de l’any, sinó de les últimes dècades”, segons l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet). 

“Parlem de pluges torrencials quan en una hora cauen 60 litres per metre quadrat. Es va triplicar aquest llindar”, va dir el portaveu de l’organisme, Rubén del Campo. A l’estació meteorològica de Turís (València), per exemple, es van registrar en aquesta jornada 771 mm en 24 hores.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8